י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

אומן, אנחנו מגיעים • פרויקט מיוחד

משנכנס אב נכנסים עסקני אומן לישורת האחרונה של ההיערכות לקראת מבצע 'אומן, ראש השנה' • 'בחדרי חרדים' מלווה את הטסים לאומן - משלב ההיערכות עד לחזרה ארצה • פרק א: הוזלת מחירי הטיסות

ראש השנה באומן. צילום: ישראל ברדוגו
ראש השנה באומן. צילום: ישראל ברדוגו



השנה היא שנת 250 שנה להסתלקות הבעל שם טוב ושנת ה-200 שנה להסתלקות רבי נחמן מברסלב, ולצוואתו לדורות עולם: "בואו תחסו בצילי בימי הדין הנוראים, ונקרא יחדיו להכתרתו של בורא עולם למלך הבריאה".

כותרות רבות נקשרו בחודשים האחרונים סביב המהלך לפטור מהצורך בוויזות לטסים לפקוד בתפילה ולהשתטח בתחינה את קברי אבות החסידות הטמונים באדמת אוקראינה.

בעוד הכותרות עוסקים ללא הרף בפטור מוויזות ובסאגות העיכובים שהתלוו לכך, שמשום כך לא נחתם עדיין ההסכם הסופי בין המדינות, לעומת אלפים ורבבות, שציפו ועודם מצפים לכך בלב הומה ובעיניים מייחלות.

אולם, לא רבים מודעים לכך, כי במקביל נחתם הסכם אחר בליטראלי בין המדינות, המתייחס לנושא התחבורתי בתנועה האווירית בין שני המדינות, שבהיבטו הכלכלי, ההכרה בחשיבותו לטסים אל אוקראינה במהלך השנה ובמיוחד לקראת ר"ה, איננה נופלת בהרבה מהסכם האשרות העומד וממתין בימים אלו לחתימתן הסופית.

ההסכם, הכולל מספר שינויים משמעותיים, נחתם לפני חצי שנה כמעט, ובחודשים אלו החלה כניסתו לתוקף, מה שמשנה לגמרי את כללי המשחק שהתקיימו בקו זה עד לאחרונה.

ואלו הם סעיפי ההסכם שנחתמו בין המדינות:

1. לארבעת המפעילות הקיימות בקו זה, כאשר מהצד הישראלי אלו החברות אל-על וארקיע, ומהצד האוקראיני אלו דונבאס ואיירוסוויט (שנמצאים בבעלות משותפת, מה שקצת הופך אותם בעצם לחברה אחת) התווספו 2 חברות נוספות ישראייר, ואוקראיני-שין אינטרנשיונל.

יש לציין כי מדובר בגידול משמעותי של 50% מעבר למה שהיה עד כעת, וגורם להגברת התחרות בקו, ויש לכך השלכות מיידיות על גובה המחירים, ושיפור השירות. לרווחת הנוסעים.

2. במקום סך הכל 14 טיסות סדירות לשבוע מכל כיוון, הוחלט על הגדלת המספר ל-21 טיסות לשבוע מכל כיוון, מה שכמובן מעלה את ההיצע הקיים. כשזה מתחלק ל6- חברות מתחרות, ניתן בהחלט לומר כי מדובר בשוק שללקוח יש כושר מיקוח אל מול החברות.

3. ל-18 מהטיסות השבועיות (המתחלקות בין החברות) בכל כיוון הוקצו עד ל-175 מושבים לכל טיסה, ואילו לשלושת הטיסות השבועיות האחרות אושרה הגדלת המושבים עד למקסימום של 265 מושבים. גם בסעיף זה מדובר בגידול משמעותי מעבר למה שהיה קיים עד עתה.

4. הוספת קו חדש נוסף בין אוקראינה לישראל, קו תל אביב–ויניצה: לקו זה יוכלו להוסיף כל מפעיל תחבורתי אחר, בנוסף לאלו הטסים בקו ת"א-קייב. חשוב לציין, כי מדובר בשדה תעופה הממוקם במרכזם של צירי התנועה: כאשר בציר המזרחי-מערבי, הינו ממוקם בין אומן-למעז'יבוז', ובציר הדרומי-צפוני הינו ממוקם בין ברדיטשוב לברסלב. כאשר מדובר בזמן נסיעה סביר של שעה, לכל אחד מן היעדים הנכספים הללו.

5. עוד סוכם כי במידה וישראל ואוקראינה יגיעו בעתיד להסכמה על ביטול הצורך באשרות כניסה (ויזות) לשתי המדינות, הצדדים יפגשו שוב במטרה לעדכן את ההסכם הקיים.

אין ספק שבראש השנה הבעל"ט, השנה ראשונה בה הסכם זה אמור לבוא לידי ביטוי, [מלבד הסעיף האחרון, המהווה פתח להסכם נוסף בפני עצמו], גם בשידרוג ניכר באפשרויות הטיסה והתחרות על כל המשתמע מכך, כולל הורדה ניכרת של רמת המחירים משמעותית, מהמושגים שהיו קיימים עד עתה.

חלק מסוכנויות הנסיעות מאפשרות לרכוש השנה את הכרטיסים בהוראות קבע.

כתבה זו מוגשת למען הציבור ע"י אגף המידע וההסברה מטעם "המטה המרכזי דחסידי ברסלב לעניני אומן ר"ה" - האר"ה בשיתוף עם אתר בחדרי חדרים.

קישורים:
כתבות נוספות באתר על ההיערכות לנסיעה לאומן
כתבות נוספות באתר על ההיערכות לנסיעה לאומן
כתבות נוספות באתר על ההיערכות לנסיעה לאומן
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד