י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בעקבות קרישי דם

ארה"ב קוראת לעצור את החיסון של J&J

ה-FDA האמריקני המליץ לעצור את השימוש בחיסון לקורונה של חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון, לאחר שהופיעו קרישי דם אצל שש נשים בגילי 48-18 לאחר קבלתו. אחת מהן מתה 

ארה"ב קוראת לעצור את החיסון של J&J
אילוסטרציה צילום: unsplash

מינהל המזון והתרופות האמריקני ה-FDA קורא גם למדינות נוספות להשעות את השימוש בחיסון של חברת ג'ונסון & ג'ונסון, כדי לבחון שוב את נושא הבטיחות לאחר ששש נשים סבלו מקרישת דם לאחר קבלת החיסון.

סוכנויות הבריאות הפדרליות קראו היום (שלישי) להפסיק באופן מיידי את השימוש בחיסון של ג'ונסון אנד ג'ונסון לאחר ששש נשים בארצות הברית פיתחו הפרעה נדירה הכוללת קרישי דם בתוך כשבועיים מיום קבלת החיסון.

כל ששת המקרים היו נשים בגילאי 18 עד 48. אישה אחת מתה ואישה שנייה במדינת נברסקה אושפזה במצב קשה. כמעט שבעה מיליון בני אדם בארצות הברית קיבלו זריקות של ג'ונסון אנד ג'ונסון עד כה, ותשעה מיליון מנות נוספות נשלחו למדינות נוספות, כך על פי נתוני המרכז לבקרת מחלות ומניעתן.

"אנו ממליצים להשהות את השימוש בחיסון מתוך זהירות רבה", כך אמר ד"ר פיטר מרקס, מנהל מרכז מינהל המזון והתרופות ואחראי על מחקרים ביולוגיים. ד"ר אן שוחט, סגנית מנהלת ראש מנהל המזון והתרופות תמכה גם היא בהחלטה, "כרגע נראה כי תופעות לוואי אלה נדירות ביותר", נמסר מטעם ה-FDA.

המהלך של סוכנויות הבריאות בינתיים הינו רק המלצה למדינות בארה"ב, אך הממשל הפדרלי צפוי לעצור את השימוש בחיסון בכל מקומות בהם נותנים חיסונים, אך מערכות הבריאות במדינות ברחבי ארה"ב צפויות לנקוט בצעד דומה.

בינתיים ארצות הברית מחסנת את אזרחיה עם פייזר ומודרנה. החיסון הבריטי אסטרה-זנקה עדיין לא אושר בארה"ב.

fda חיסון לקורונה ג'ונסון & ג'ונסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד