ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"אי אפשר למחול" • מדהים

סיפור מדהים: הירושה שחולקה אחרי 39 שנים מפטירת הרבי

סיפור מדהים ומפעים על 3,600 דולר שניתנו כהלוואה לפני למעלה מ-40 שנה ולא הוחזרו. הסיפור מגיע לסיומו בערב פסח האחרון כשהיורשים מקבלים במפתיע את הכסף בחזרה. הסיפור המלא ב'בחדרי חרדים' על החלומות שקדמו להחזרת ההלוואה ומה עשו עם הכסף?

סיפור מדהים: הירושה שחולקה אחרי 39 שנים מפטירת הרבי
הרבי מביאלא לונדון צילום: ארכיון בחדרי

כמידי ראש חודש מקיים האדמו"ר מביאלא לונדון עם חברי השיעור היומי סעודת ראש חודש, אתמול (שני, ב' דר"ח אייר) סיפר הרבי סיפור שקרה בערב פסח האחרון וטרם פורסם על ירושה שהגיע מסבו האדמו"ר בעל ה'חלקת יהושע' מביאלא זצ"ל.  

הסיפור המלא הגיע ל'בחדרי חרדים' והוא מתפרסם כאן לראשונה, הרבי מביאלא לונדון סיפר שאחיו האדמו"ר מביאלא אשדוד צלצל אליו וסיפר לו במפתיע שיש לו 100 דולר ירושה מהסבא ה'חלקת יהושע' מביאלא זצ"ל.

הרבי שלא הבין מהיכן הגיע פתאום כזה סכום, שמע מאחיו את הסיפור המפעים על חתן שעמד לפני נישואיו ללא פרוטה בכיסו, הוא נכנס לקודש פנימה לרבי הקדוש בעל ה'חלקת יהושע' ובכה לו על מצבו הכלכלי, הרבי הוציא מכיסו 3600 דולר ומסר אותם כהלוואה לבחור (בזמנו 3600 דולר היה הון עתק).

לאחר כמה שנים מאז נישואיו החתן הנ"ל עבר לגור באמריקה ואחרי תקופה גם חזר לגור בארץ ושכח בצוק העיתים להחזיר את ההלוואה.

לאחר שעברו שנים והרבי כבר הסתלק לבית עולמו הרבי זצ"ל התגלה לו בחלום והזכיר לו שיש לו חוב אצלו, הוא ביקש ממנו שימחל לו על ההלוואה, הוא ענה לו שזה לא שייך לו, זה שייך ליורשים והוא לא יכול לוותר והדבר שוב נשכח והחוב לא שולם.

כאן הסיפור לא מסתיים, אותו אדם (הלווה) נפטר עכשיו לפני כשנה מנגיף הקורונה כבר באמצע השבעה המנוח הגיע לחלום לבנו הגדול וביקש ממנו ללכת להחזיר את ההלוואה ליורשים של בעל החלקת יהושע, הבן לא התייחס ואחרי כמה ימים שוב נראה לו בחלום עם אותה בקשה - ושוב לא התייחס.

לאחר תקופה המנוח נראה בחלום לבנו השני וביקש ממנו שיגיד לאחיו הגדול להסדיר את ההלוואה, הבן שאל אותו למה אתה לא יכול לבקש מבעל החלקת יהושע שימחל לך, המנוח ענה לו שהוא לא יכול להגיע אליו כי בעל חלקת יהושע נמצא במקום הרבה יותר גבוה.

בני המשפחה שהבינו שהסיפור רציני הלכו והתארגנו עם הכסף ושאלו שאלת רב איך הם צריכים להחזיר את ההלוואה. הרב ענה להם לחלק את הכסף בין כל היורשים של הרבי שהם בנו, האדמו"ר מביאלא המתגורר בירושלים וכן נכדיו הרבים המפארים את חצרות בית ביאלא בארץ ובעולם, וכך כל יורש קיבל 100$ ביניהם האדמו"ר מביאלא לונדון.

לסיום, סיפר הרבי שאחיו שאל אותו אולי לקנות בכסף ספרים לבית המדרש לע"נ בעל ה'חלקת יהושע', "אז עניתי לו שאני רוצה להחזיק את זה אצלי בבית, בכל זאת ירושה של סבי הקדוש בעל חלקת יהושע".

ביאלא חלקת יהושע ירושה לונדון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד