ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
חטוף ואכול חטוף ושתה

תלמיד חכם הגיע בחלום לגיסו עם מסר נורא

בעקבות חלום נורא החלו להיות משודרים בקו 'אמר אביי' שיעורי הלכות שבת בקולו של הרב פוליטנסקי זצ"ל | תלמיד חכם מאופקים שנפטר לאחרונה הגיע בחלום לגיסו ומסר ברור בפיו: "הגעתי בחזרה לסיים את השיעורים בהלכות שבת" | מפעים

תלמיד חכם הגיע בחלום לגיסו עם מסר נורא
הרב יהודה פוליטנסקי זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

הרב יהודה פוליטנסקי זצ"ל הגיע בחלום לגיסו הרב יונתן שטנצל ובקשה בפיו, "הוא מעוניין לסיים את הלכות שבת שלא הספיק להקליט לפני פטירתו". וכך, בעקבות החלום החלו להיות משודרים בקו 'אמר אביי' שיעורי הלכות שבת בקולו של הרב פוליטנסקי זצ"ל. בשיחה עם הרב אהרון שקלים פירט הרב יונתן שטנצל את השתלשלות העניינים.

ראשית, תהה הרב שקלים מה קרה שהרב שטנצל החל לעלות לקו את שיעורי הרב יהודה פוליטנסקי זצ"ל, גיסו שנפטר לפני כמה חודשים.

"הוא נפטר בחודש שבט תש"פ" פתח הרב שטנצל וסיפר: "הסיפור היה שתיכננתי להכניס הקלטה לעילוי נשמתו. זה היה יום שישי רק שהייתי טרוד, כך שלבסוף לא עודכנה ההקלטה. בליל שבת קודש אני נכנס למיטה ואני חולם שאני רואה את גיסי מגיע אלי לבוש בחליפה כחולה, הוא היה הולך עם 'קנייטש' הוא ממשפחה ליטאית מי שמכיר אותו הוא ממשפחת פוליטנסקי הם היו גרים ברחוב בן דוד בבני ברק. גיסי היה גר באופקים".

הרב שטנצל ממשיך: "גיסי היה אברך צדיק, ממש פרוש מהעולם הזה לגמרי, בשבת הוא היה הולך עם קנייטש וחליפה ארוכה, וביום חול הוא היה הולך עם חליפה קצרה. הוא מגיע אלי בחלום, ואני רואה אותו ככה בפנים רציניות... הוא מתקרב אלי ואומר לי באתי להשלים את העבודה - את ההקלטות".

"אני אסביר לך מה מסתתר מאחורי עניין הקלטות", ממשיך הרב שטנצל ומסביר, "למעשה גיסי התחיל להקליט ב'אמר אביי' שיעורים בהלכה יומית כבר לפני שלוש שנים. הוא היה מקליט יומיים כן, יום לא, כמה ימים כן, יום לא. גיסי היה פרוש מהעולם הזה, תלמיד חכם מאוד גדול, כך שאם כן נכנסו הקלטות או לא נכנסו, לא 'תפס' אצלו".

"למרות שהיה לו שיעורים מאד יפים וברורים. הוא היה נחשב לאחד האנשים שתמיד הזמינו אותו לדבר כי הוא ידע לדבר, מעבר ליראת שמים היה לו פה מפיק מרגליות והוא ידע לשלב את זה עם סיפורים מעניינים, היה לו כושר בהירות מחשבתית מיוחדת. אבל בנושא של הרצף של השיעורים לא היה רצף לצערי, עד שאפי' התקשרתי לאחותי כמה פעמים באותם ימים, ואמרתי לה: תשמעי, דברי עם יהודה שיקליט כל יום, חבל, יש כאן אנשים שעוקבים אחרי ההלכה יומית. היא אמרה לי "תשמע, אם אתה רוצה תדבר איתו אתה, אני לא הולכת להלחיץ אותו".

הרב שטנצל ממשיך, "גיסי היה שואל אותי, 'אין לי רצף, להמשיך להקליט?', אמרתי לו תמשיך תמשיך. אתה תקליט, אני יכניס אחר כך את השיעורים. עשיתי לו שלוחה מיוחדת בלי קשר להלכה היומית, שיעורים שלו, והוא באמת הקליט...".

"אני אומר לך שהיהודי הזה מאה שלושים מאה ארבעים הקלטות בערך יש ממנו. פתאום תקפה אותו מחלה כמה חודשים במח, לא ידעו בדיוק מה אופי המחלה, זו לא הייתה המחלה הידועה, אלא איזושהי דלקת, לא יודע, והוא ל"ע נפטר. אחותי האלמנה אומרת לי בכאב, "איזה פספוס, למה לא רצתי אחריו יום יום שיגיד את השיעורים. זה מה שנשאר ממנו אין לנו הקלטות ממנו אין לנו כלום, זה האוצר היחידי שנשאר, ההקלטות של רבי יהודה פוליטנסקי ב'אמר אביי'".

"וכעת", מספר הרב שטנצל, "גיסי מגיע אלי בחלום בליל שבת ומבקש ממני שאני אתחיל לעשות סדר בשיעורים שלו ושאעדכן אותו מה הוא הקליט מה הוא לא הקליט, הוא בא להקליט לי הוא בא לעבוד".

מגולל הרב שטנצל את הדין ודברים ביניהם: "אני אומר לעצמי בחלום, מאיפה אני אוריד את כל השיעורים. זה פעולה מסובכת, להיכנס לתוך המערכת של 'ימות המשיח' (-מערכת תוכן טלפונית. א.מ) ושם לברור שיעור אחרי שיעור ולעדכן את גיסי איזו הלכה כן ואיזו לא. אתה יודע, בחלום הדברים לא קשורים למציאות, ראיתי את ההקלטות מונחות על בניינים גבוהים. אז אמרתי לגיסי, "לא יודע, זה מסובך כזה, לא יודע איך", והוא עומד כמקבל את הדין ואומר לי 'אני באתי להשלים את מה שחסר'. אני אומר לך, זה סיפור שהיה".

לסיום אומר הרב שטנצל: "כשקמתי מהחלום הרגשתי כאילו גיסי בא למעשה להקליט למרות שאנחנו יודעים שהוא כבר לא יכול להשלים. מה שהספיק הספיק. עדיין, הרגשתי שיש כאן מסר שהוא מבקש ממני להמשיך להפיץ את ההקלטות שהוא מסר בהלכות שבת, לכן אני משתדל כל ערב שבת להביא ממנו את ההקלטות, והוא באמת מעביר את הלכות שבת בצורה מדהימה והמטרה שלי באמת לעשות את הדברים לעילוי נשמתו. מה אני אגיד לך, כאן כולנו זמניים בעולם...".

"חטוף ואכול חטוף ושתה", מסכם הרב שקלים את הסיפור הנורא.

הרב יהודה פוליטנסקי זצ"ל בימיו האחרונים

מקום מנוחתו של רבי יהודה זצ"ל

חלום שקלים שיעור הרב יונתן שטנצל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד