ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"בלי פוליטיקה, תתבייש"

צעקות לעבר ראה"מ נתניהו בטקס לזכר נפגעי פעולות האיבה • צפו

המשבר הפוליטי נותן את אותותיו גם בטקסים הממלכתיים: רה"מ נאם בטקס לזכר נפגעי פעולות האיבה, שם התייחס להתקדמות בניית היכל ההנצחה לזכר הנופלים: "זו תהיה אחת ההחלטות הראשונות של הממשלה, כשתקום". תכף כשסיים את המשפט נשמע בקהל קריאות בגנותו 

צעקות לעבר ראה"מ נתניהו בטקס לזכר נפגעי פעולות האיבה • צפו
רה"מ נואם בטקס צילום: ישי ירושלמי

טקסי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה נמשכים היום (רביעי) לאחר שבבוקר נשמעה צפירה בת שתי דקות ברחבי הארץ.

אחד מעשרות הטקסים הממלכתיים הרבים, היה טקס לנפגעי פעולות האיבה, שם הגיעו לנאום ולכבד נשיא המדינה, ראש הממשלה, יו"ר הכנסת ועוד שורה של אישי ציבור.

ראש הממשלה נתניהו פתח את נאומו במקום: "אני מבקש לפתוח בבשורה חשובה. אנחנו מתקדמים מאוד בהליך התכנוני להיכל ההנצחה המיוחד, כאן בהר הרצל בירושלים".

"ממשלת ישראל, ארגון נפגעי הטרור והביטוח הלאומי מחויבים למשימה החשובה הזאת, ואנחנו נגשים אותה. זו תהיה אחת ההחלטות הראשונות שתובא לאישור הממשלה שתקום", הוסיף נתניהו.

מיד עם סיום המשפט, התפרץ אחד היושבים בקהל  וזעק: "בלי פוליטיקה! הלו, בלי פוליטיקה. איפה היית 40 שנה? תתבייש!".

נתניהו, שנראה מבוהל מהקריאות לעברו, הסכים בתחילה עם האיש ואמר "בלי פוליטיקה", אך מהר מאוד המשיך הלאה בנאומו: "דמותם של חללי הטרור תיחקק בכותלי ההיכל, ומעל הכל היא תיחקק בלבבות העם".

רה"מ הוסיף, "170 שנה, כך מלמד לוח הזיכרון מאחוריי, עומד עם ישראל מול מתקפות טרור של בני עוולה, המבקשים לעקור אותנו ממולדתנו", אמר נתניהו והמשיך, "170 שנה של חללי חרב, שמונפת עלינו ביד זדונית ושגזלה מאיתנו אלפי דמויות מופלאות".

"באותה נשימה אני מוסיף: ראו מה עשינו ב-170 השנים הללו – בנינו ארץ, הקמנו מדינה, קלטנו עלייה, ייסדנו צבא וזרועות ביטחון מופלאים, השגנו הישגים מזהירים באינספור תחומים", אמר ראש הממשלה.

"יקירי נפשנו, נפגעי פעולות האיבה, הם חלק מסיפור התקומה הלאומית. הם תמיד איתנו, ואנחנו תמיד איתם", טען נתניהו והמשיך, ;העם זוכר אותם, והעם מחבק אתכן, המשפחות, בכוחות מלוכדים, יחד. אבל האבדה עצומה".

"מחבלים חדורי אכזריות ורוע גדעו את חייהם של הרב שי אוחיון מפתח תקוה, ושל אסתר הורגן מטל מנשה. גם הם השאירו אחריהם הרבה אור, הרבה רוח, הרבה חסד", הוסיף ראש הממשלה.

נתניהו המשיך: "הערב, בטקס הדלקת המשואות שיפתח את אירועי יום העצמאות, יתייצבו על ההר הזה שניים מנושאי לפיד ההנצחה של קורבנות הטרור: יקירנו אייבי מוזס, שעומד שנות דור בראש ארגון נפגעי הטרור, ויקירנו הרב איתן שנרב מלוד. אייבי איבד את אשתו עפרה ואת בנו טל בפיגוע טרור לפני 34 שנים".

"הוא גם מייצג את משפחת הפצועים, שאנו תמיד מייחלים להחלמתם", אמר ראש הממשלה והמשיך, "הרב שנרב איבד את בתו רינה לפני שנתיים. היא נרצחה בטיול משפחתי של יום שישי למעיין. משפחת שנרב מחיה את רינה בנתינה בלתי פוסקת לנזקקים, לאנשים במצוקה".

"האור הגדול, שבעזרת ה' יפציע הלילה בשמי ירושלים, יזרח לזכר עפרה, טל, רינה, וכל יקיריכם שלכם, יקירינו – שאותם אנו נוצרים עמוק עמוק בלבנו. יהי זכרם ברוך", סיכם.

ביבי נתניהו יום הזיכרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד