י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
העליון פסק

הרוצח שהשליך את שרה מהחלון, לא יועמד לדין

החלטה מקוממת של בית המשפט העליון בצרפת ביום שבו אנו מתאבלים על הירצחם של נפגעי פעולות האיבה. רוצחה של שרה חלימי הי"ד שנדקרה בביתה תוך כדי שנתה והושלכה מהחלון אל  הרחוב, לא יועמד לדין. המשפחה זועמת | ח"כ טייב: "‏על אלה אני בוכיה, עיני עיני יורדה מים"

הרוצח שהשליך את שרה מהחלון, לא יועמד לדין
pixabay

בית המשפט העליון בצרפת פסק ביום רביעי פסיקה שערורייתית כי קובילי טראורה, רוצחה של שרה חלימי הי"ד, הוא "חסר אחריות פלילית" על מעשיו ולעולם לא יישפט.

ביום רביעי פסק בית המשפט העליון בניגוד להחלטת לשכת החקירות בבית הדין לערעורים בפריז שקבעה ב-19 בדצמבר כי ישנם מספיק אישומים בכדי להאשים בהם את הרוצח בן ה-29, אך בית המשפט פסק שהאיש לא יעמוד לדין.

במהלך מסיבת עיתונאים היום (רביעי) אחר הצהריים הביעו עורכי הדין של המשפחה של שרה חלימי את "אכזבתם הגדולה" ואת "צערם הגדול" על ההחלטה. הם הודיעו כי בכוונתם לערער לבית הדין האירופי לזכויות אדם (ECHR). "איך אנחנו מסבירים למשפחתה של שרה חלימי שהרוצח שלה היה משוגע מכדי לא להישפט על מעשיו" אמרו.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', באפריל 2017 נרצחה שרה חלימי הי"ד בצרפת לאחר שהשכן שלה פרץ לה לבית ודקר אותה למוות בשנתה תוך צעקות "אללה אכבר", ולאחר מכן גרר את הגופה וזרק אותה מהחלון. בליל הרצח הוא החל לצעוק ועורר מהומה. הוריו ושכנים במקום הזעיקו את המשטרה, אך מי שהגיעו למקום היו שוטרי מקוף רגילים, השוטרים לא רצו להתעמת עמו והחליטו לחכות לכוח ימ"מ שהוזעק למקום. בזמן שהשוטרים המתינו מחוץ לדירתו הוא טיפס דרך המרפסת אל הקומה השלישית, שבר את החלון ופרץ לדירה, החשוד דקר את האישה במיטתה תוך כדי צעקות "אללה אכבר" ולאחר מכן, תוך שהיא מתחננת וזועקת על חייה, הוא גרר אותה ודחף אותה מהקומה השלישית".

ח"כ יוסי טייב מש"ס, העומד בראש המחלקה לעולי צרפת במפלגה, הגיב על ההחלטה ואמר: "‏על אלה אני בוכיה, עיני עיני יורדה מים, ביום הזכרון בו אני זוכרים ומנציחים את הקדושים חללי מערכות ישראל, הצטערתי לשמוע את החלטת בית המשפט העליון בצרפת שקבע בפס"ד שלא להעמיד לדין את הרוצח השפל של שרה חלימי הי"ד, דווקא היום כשאנו מבכים את אובדן חייהם של חיילנו שנפלו בקרב על ארץ ישראל ושנרצחו בפעולות האיבה, אני חש יותר מכל את חוסר הצדק והמשפט שמעורב בהחלטה זו".

לדברי חבר הכנסת, "מההחלטה לגבי הרצח השפל בידי בן עוולה שרצח את שרה הי"ד, עולות הרבה שאלות ותמיהות קשות שמעמידות אותנו פעורי פה ומשאירות אותנו כאובים וקרועים. אדם שפל זה שרצח בדם קר ובאכזריות רבה את שרה, מקומו להינמק בכלא עד סוף ימיו. כולי תקוה שייעשה משפט צדק והרוצח יבא על עונשו, וידעו כולם כי מי שפוגע ביהודי לא ינוקה. וניקיתי דמם לא ניקתי ה' שוכן בציון".

בית משפט העליון אנטישמיות בצרפת פיגוע בצרפת שרה חלימי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד