ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
הפגיעה בבסיס המוסד

הכורדים מכחישים רשמית את טענת התקשורת

הכורדים מכחישים רשמית את טענת התקשורת הפרו-איראנית כי "בסיס המוסד בעירק הותקף וגרם לנפגעים" | הטענה באה לאחר הפגיעה במתקן הגרעין בנתנז שיוחסה לישראל

הכורדים מכחישים רשמית את טענת התקשורת
לוחמים כורדים בצפון סוריה צילום: צילום מסך

הממשלה בכורדיסטן פרסמה ביום רביעי הצהרה רשמית בה הכחישה דיווחים בתקשורת הפרו-איראנית כי "כוחות לא מוכרים" תקפו מתקן של המוסד והרגו ישראלים בצפון עירק. "אנו יכולים לאשר שדיווחי חדשות על תקיפה במתקן מודיעין ישראלי באזור שקריים לחלוטין", נאמר בהצהרת הכורדים.

הכורדים הבהירו כי "אין בסיס של המוסד באזור כורדיסטן בעירק", הדיווח שפורסם על ידי גוף תקשורת עיראקי המזוהה עם מיליציות הנתמכות על ידי איראן, טען כי ההתקפה הותירה מספר ישראלים הרוגים ופצועים.

ה"מקורות" לא מסרו פרטים על התקיפה לכאורה, והעלו ספקות בנוגע לאמיתות הידיעה, הדיווח נחשב במידה רבה כבלתי סביר, והתקשורת הישראלית התעלמה ממנו במידה רבה, למעט גוף תקשורת ישראלי אחד גדול שפרסם את הדיווח, אף שהיה ברור כי הדיווח לא אמין לחלוטין.

עיתונאי כורדי בכיר אמר לאתר Times of Israel, כי כלי התקשורת שדיווח לראשונה על התקיפה אינו אמין, הדיווח המפוברק מגיע לאחר שמתקן הגרעין האיראני בנתנז נפגע ביום ראשון מפיצוץ, ההערכה היא כי ישראל ביצעה את התקיפה שפגעה בצנטריפוגות, למרות שישראל שמרה על עמימות.

כזכור בכיר איראני אישר כי הפיצוץ השמיד או פגע באלפי צנטריפוגות המשמשות להעשרת אורניום. אלירזה זקני, ראש מרכז המחקר של הפרלמנט האיראני, אמר כי "כמה אלפי צנטריפוגות ניזוקו והושמדו" בראיון בטלוויזיה הממלכתית.

כורדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד