ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
נכלא ושילם פיצוי ללקוחותיו

ארה"ב גירשה נוכל שמכר בקבוקי יין מזויפים בעשרות מיליונים

ארצות הברית גירשה לצמיתות את אחד מגדולי תעשיית היין שריצה שבע שנים בכלא לאחר שנתפס כי מכר יינות זולים במחיר בקבוקי יין יוקרתיים

ארה"ב גירשה נוכל שמכר בקבוקי יין מזויפים בעשרות מיליונים
מטוס של חברת דלתא איירליינס, אילוסטרציה צילום: unsplash

רודי קורניאוואן, בן ה-44, שהיה בעברו אחד המובילים בתעשיית היין היוקרתית, ומכר בקבוקים בשווי עשרות מיליונים לעשירים ומפורסמים גורש מארה"ב, לאחר שהתברר כי הונה את לקוחותיו. הוא מכר בקבוקי יין זולים לאחר אריזה מחדש עם עטיפות של בקבוקי יין יוקרתיים.

רשות ההגירה האמריקנית הודיעה ביום שלישי כי האיש שהיה מוכר יין לחובבי יין אמריקאים במיליוני דולרים, בכך שהוא מכר להם אלכוהול מזויף, גורש בשבוע שעבר בטיסה מסחרית משדה התעופה הבינלאומי דאלאס / פורט וורת' לטנגרנג סיטי, באן, אינדונזיה.

הוא גורש לאחר שריצה שבע שנות מאסר בעקבות הרשעתו בהונאה בשנת 2013. בהצהרה של אכיפת המכס וההגירה האמריקנית נכתב כי האיש הווה "איום על ביטחון הציבור בגלל הרשעתו בעבירה חמורה".

האיש גרף סכומי כסף עצומים על ידי מכירת יינות נדירים כביכול שהיו למעשה בקבוקי יין ישנים בביתו בלוס אנג'לס.

רודי הגיע לארצות הברית בוויזת סטודנט בשנות התשעים, אך התעכב שם באופן לא חוקי. התובע אמר במשפט כי כספי ההונאה פיתחו אורח חיים מפואר של מכוניות ספורט מתקדמות, בגדי מעצבים ושולחנות עם אוכל יקר מאד במסעדות בקליפורניה.

הסיפור שלו הפך למאד מפורסם, עד ש'נטפליקס' הפיקה סרט תיעודי על ההונאה שלו בשנת 2016, בשם "ענבים חמוצים". באירוע אחד בשנת 2006 הוא מכר יין בסכום של 24.7 מיליון דולר, שיא לקונה יחיד. מומחה יין העיד כי 19,000 תוויות בקבוקי יין מזויפים המייצגים 27 מהיינות הטובים בעולם נאספו מנכסיו.

בסופו של דבר ההונאה התגלתה, לאחר שהוא לא היה עקבי בסוגי הבקבוקים, דבר שהעלה חשד אצל הקונים, ה-FBI פשט על ביתו בשנת 2012, ומצא מאות בקבוקים ריקים, תוויות ופקקים. בגזר דינו נקבע כי הוא ישלם 28.4 מיליון דולר לשבעה קורבנות, ורכוש בסך 20 מיליון דולר עוקל לאחר שהממשלה החרימה את נכסיו.

צו גירוש ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד