ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
ההתערבות בבחירות לנשיאות

לצד הניסיונות לפגישת פסגה; ארה"ב מטילה סנקציות על רוסיה

הסלמה ביחסים: ממשל ביידן הודיע כי ארה"ב מטילה סנקציות על רוסיה שיכנסו כבר בקרוב לתוקף, זאת לצד גירושם של לפחות 10 בני אדם מארה"ב | ההחרפה הנוכחית ביחסים באה כתגובה למתקפות הסייבר וניסיונות ההתערבות בתוצאות הבחירות לנשיאות המיוחסות לקרמלין 

לצד הניסיונות לפגישת פסגה; ארה"ב מטילה סנקציות על רוסיה
הבית הלבן-הקרמלין צילום: Pixabay

ארה"ב תטיל מגוון רחב של סנקציות נגד רוסיה, המהלך של ארה"ב יהיה נקמה על מתקפות סייבר שהרוסים לכאורה אחראים עליהן, כולל התערבות לכאורה בבחירות לנשיאות 2020.

הסנקציות צפויות להיכנס לתוקף כבר ביום חמישי, ומכוונות ליותר מ-30 גופים רוסיים וכוללות גירוש של לפחות 10 אנשים מארה"ב. ממשל ביידן צפוי להוציא גם צו המונע ממוסדות פיננסיים אמריקניים לרכוש איגרות חוב מרוסיה החל מחודש יוני, כך אמרו גורמים לרשת CBS News.

בשיחה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ביום שלישי אמר ביידן כי ארה"ב "תפעל בתקיפות להגנת האינטרסים הלאומיים שלה". ביידן גם הציע לקיים פגישה עם פוטין "במדינה שלישית" שתאפשר למנהיגים למצוא דרך לעבוד יחד.

שעות לאחר שנשיא ארה"ב ג'ו ביידן הציע לקיים פסגה עם פוטין, הקרמלין הודיע כי "הם בודקים וילמדו את הרעיון". הרוסים אמרו כי "מוקדם לדבר על הפגישה במונחים ספציפיים", כך אמר דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב. הבית הלבן הודיע כי ביידן העלה את ההצעה בשיחת טלפון עם פוטין, והעלה את החשש מהתגברות הכוחות של רוסיה בגבולות אוקראינה. ביידן גם דיבר על בניית מערכת יחסים "יציבה".

השיחה הגיעה על רקע הדיווח כי בחודש שעבר הודיעו סוכנויות הביון האמריקניות כי הנשיא הרוסי השקיע מאמצים גדולים לסייע לדונלד טראמפ לזכות בקדנציה שנייה כנשיא ארה"ב, והרוסים חדרו למחשבים של גופים ממשלתיים אמריקאים.

בנוסף ארה"ב הזהירה בפומבי את רוסיה מפני פעולות אגרסיביות באוקראינה. על פי הדיווחים רוסיה מגבירה את נוכחותה הצבאית בגבול המזרחי של אוקראינה. "העוינות הבלתי צפויה של פעולות אמריקאיות מאלצות אותנו להיות מוכנים לתרחישים הגרועים ביותר", אמר דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, לעיתונאים לאחר הדיווחים על הסנקציות החדשות.

מנהיגי ארה"ב ואירופה צפו בתנועות מדאיגות של כוחות צבא רוסיים לכיוון הגבול עם אוקראינה, דוברת נשיא אוקראינה, יוליה מנדל, אמרה השבוע כי לרוסיה יש כעת כ-40,000 חיילים בגבול עם מזרח אוקראינה ועוד 42,000 בחצי האי קרים, שסופח על ידי רוסיה בשנת 2014.

קרמלין ולדמיר פוטין ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד