ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
מחלק פקודות

האייתולה חמינאי: "האירופאים משתחווים לאמריקאים"

המנהיג העליון של המהפכה האיסלאמית האיראנית, האייתוללה עלי חמינאי, אמר כי השיחות המתמשכות בין איראן לסין, רוסיה, בריטניה וצרפת וגרמניה לא צריכות להימשך זמן רב

האייתולה חמינאי: "האירופאים משתחווים לאמריקאים"
עלי חמינאי צילום: רשתות חברתיות ערביות

האייתוללה חמינאי אמר כי הוא הורה לדיפלומטים איראנים להמשיך במשא ומתן, אך הזהיר אותם שהשיחות לא צריכות להימשך זמן רב מדי.

"השיחות לא אמורות להפוך לשיחות שחיקה" אמר האיש שרוצה להשמיד את ישראל. "הם לא צריכים להיות באופן שהמדינות יימשכו ויאריכו את השיחות. זה מזיק למדינה".

"העובדה שהאמריקנים מדברים על קיום משא ומתן ישיר ועקיף (עם איראן) אינה משום שהם רוצים לנהל משא ומתן לקבל את האמת, אלא הם רוצים לנהל משא ומתן בכדי לכפות את טיעונם הפסול על איראן", ציין חמינאי.

משלחת איראנית בראשות סגן שר החוץ עבאס עראקצ'י נמצאת בימים אלה בווינה - אוסטריה, לסבב שיחות נוסף אירופה במטרה למצוא דרך לארצות הברית להצטרף מחדש להסכם הגרעין.

האייתוללה חמינאי הדגיש כי עמדתה של הרפובליקה האיסלאמית בנושא היא כי "ארה"ב צריכה להסיר את הסנקציות, עם זאת, כשמדובר בקבלת החלטות, הם (אירופה) משתחווה לאמריקאים ולא פועלים באופן עצמאי", אמר המנהיג.

"מרבית ההצעות של האמריקנים יהירות ומזלזלות. לא כדאי להסתכל עליהם" ציין האיתוללה חמינאי. הנציג הקבוע של איראן בארגונים בינלאומיים מווינה, קאזם קריבאבאדי, אמר ביום שישי האחרון כי על ארה"ב להסיר את כל הסנקציות נגד איראן בפועל ולא על הנייר, והדגיש כי רק אז איראן תעמוד בהתחייבויות הגרעין שלה.

איראן עלי חמינאי ארה''ב אירופה גרעין איראני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד