י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
תהלוכת 'אבל'

שקים ודגלי פלסטין: כך ציינו במא"ש את עצמאות המדינה • תיעוד

בסיומו של יום העצמאות ה-73 של מדינת ישראל, צעדו הערב עשרות חרדים קיצוניים ברחובות המרכזיים של שכונת מאה שערים בירושלים | המשתתפים הניפו דגלי פלסטין ולבשו שקים כאות אבל | צפו בתיעוד

שקים ודגלי פלסטין: כך ציינו במא"ש את עצמאות המדינה • תיעוד
שריפת דגלי ישראל במא"ש צילום: ישי ירושלמי, בחדרי חרדים

עשרות חרדים קיצוניים מחוגי הקנאים של שכונת מאה שערים, קיימו הערב (חמישי) תהלוכת 'אבל' ברחובות השכונה, לציון יום העצמאות ה-73 למדינת ישראל. המשתתפים בתהלוכה הקיצונית הניפו דגלי פלסטין ולבשו שקים כאות אבל על קיומה של המדינה.

התהלוכה חלפה ברחובות המרכזיים של שכונת מאה שערים, כשהקיצונים מצויידים בשלטים וקוראים קריאות גנאי נגד המדינה. יצוין, כי מרבית תושבי השכונה מתנדבים לפרובוקציה השנתית שמקיימים הקיצוניים.

התהלוכה מגיעה ברקע היום הסוער שעבר על שכונת מאה שערים. כזכור, הבוקר פורסם תיעוד בו נראים מספר קיצוניים שהגיעו בליל יום הזיכרון להר המנוחות בירושלים, אספו את זרי הפרחים שהונחו על המצבות על ידי המשפחות השכולות והציתו אותם.

תיעוד ההצתה שפורסם בכלי התקשורת גרר גינויים חריפים. המשטרה פתחה בחקירת המקרה החמור ומחפשת בשעות אלו את החשודים במעשה. משפחות שכולות שהגיעו למקום הזדעזעו למראה הפרחים השרופים.

מאוחר יותר, עשרות חרדים קיצוניים התעמתו עם כוחות משטרה שנכנסנו לשכונת מאה שערים, במטרה להוריד דגלי פלסטין שנתלו על ידי תושבים בשכונה. במהלך פעילות המשטרה, החלו חלק מהתושבים להשליך חפצים לעבר השוטרים.

לאחר שסיימו להוריד את הדגל שנתלה במרכז השכונה, עזבו השוטרים את המקום. כמה עשרות מהתושבים הקיצוניים ליוו אותם תוך שהם קוראים לעברם קריאות גנאי.

נטורי קרתא תהלוכה יום העצמאות שכונת מאה שערים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד