ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
הפלייה מקוממת

החנות לא ציינה שהיינות מההתנחלויות ונקנסה

חנות הולנדית נקנסה בגין השמטת המילה 'התיישבות' מתווית יין ישראלי המיוצר בגדה המערבית. הבעלים טוען להפלייה והשרה האמונה על הנושא דחתה בטענה כי בכל מדינות אירופי חל החוק 

החנות לא ציינה שהיינות מההתנחלויות ונקנסה
חנות יינות, אילוסטרציה צילום: Moshe Shai/FLASh90

פקחי ממשלת הולנד קנסו חנות יין שמוכרת יין המיוצר ביישוב ישראלי כ"מוצר מכפר ישראלי ביהודה ושומרון". מבלי לציין שהכפר או היישוב נמצאים בגדה המערבית.

על פי הדיווח, באתר JTA, החנות שמוכרת מוצרים ישראלים בסמוך לאמסטרדם, קיבלה בשבוע שעבר את הקנס בסך 2,514 דולר, בעקבות סירוב בעליה להחליף את התווית בתווית המקובלת על הרשות ההולנדית לבטיחות מזון ומוצרי צריכה, המחייבת הצמדת תוויות שעליהן כתוב "מוצר מהגדה המערבית ההתנחלות הישראלית".

החנות המכונה בשם 'מרכז מוצרי ישראל', מנוהלת על ידי, נוצרי מקבוצה פרו-ישראלית, נאבק מול הרשויות בנושא מאז 2019. מנהל המרכז, פיטר ואן אורט, כתב בהצהרה כי הוא היה "המום" מפעולות הממשלה שלדבריו היו מפלות.

לפחות ארבע מפלגות פוליטיות הולנדיות האשימו את רשות הבטיחות למזון ומוצרי צריכה בהולנד בהפלייה, שהם רק מתמקדים במוצרים ישראליים, עם התעלמות מוחלטת ממוצרים שנויים במחלוקת מאזורים אחרים, כולל סהרה המערבית וצפון קפריסין.

השרה האחראית על הנושא, תמרה ואן ארק, דחתה את התלונה על הפליה, ואמרה כי "המדיניות של אכיפת תקנות האיחוד האירופי על תוויות חלה בכל רחבי האיחוד האירופי על כל המוצרים משלל מקומות". עם זאת, "המרכז למידע על ישראל", הגיב ביום רביעי כי "אין לנו מידע על כל פעולה שנעשתה על תוויות של מוצרים שלא יוצרו על ידי ישראלים".

חנות יינות הולנד התנחלויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד