ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
הלחץ על סמוטריץ׳

רע"מ לליכוד: אלה הן הדרישות שלנו

למרות התעקשותו, במפלגת השלטון לא מרימים ידיים, ועדיין מנסים לשכנע את סמוטריץ' להסכים לממשלה בהימנעות עבאס: "לא מדובר בדברים שהוא צריך להתנגד אליהם" | סמוטריץ' מתבצר ומצהיר: "לא אתן יד להתאבדות של הימין"

רע"מ לליכוד: אלה הן הדרישות שלנו
מנסור עבאס/בצלאל סמוטריץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעוד השיחות עם יו"ר 'ימינה' נפתלי בנט נמשכות, הבוקר (שישי) דווח כי גורמים במפלגת 'רע"מ' לא מתייאשים בהקמת ממשלת ימין עם בנימין נתניהו, ומעבירים בימים האחרונים למפלגת השלטון את דרישותיהם.

על פי הדיווח של יהודה שלזינגר ב'ישראל היום', מהמפלגה האסלאמית העבירו כי הם מעוניינים בעיקר בתקציבים למגזר הערבי והכשרת בניה לישובים הבדואים הגדולים. מנגד, 'רע"מ' לא דורשים את שני החוקים החשובים למגזר: ביטול/שינוי חוק הלאום וחוק קמיניץ.

גורמים ב'ליכוד' טוענים כי אלה דרישות הגיוניות וסבירות: "יש כמה יישובים בנגב שאין כבר ברירה, שצריך להכשיר ולהסדיר אותם, יישובים גדולים שמתגוררים בהם עשרות אלפי בני אדם ואי אפשר להתעלם מהם".

מתוך 'ישראל היום'.

"סמוטריץ' לא יכול להתנגד, להפך, הוא אמור לתמוך בזה. כל מי שחי במדינת ישראל אמור לתמוך בזה. זה טוב שיטפלו בתשתיות, בחינוך, בפשיעה בציבור הערבי", התייחסו ליו"ר 'הציונות הדתית' והמשיכו, "כשנושאים גדולים כמו חוק הלאום וחוק קמיניץ לא על הפרק, אין סיבה לסמוטריץ' להתנגד להישענות עליהם מבחוץ".

"הכשרה של כמה יישובים ערביים לא יכולה להרוג את סמוטריץ'. יותר מזה, לאפשר עתודות בנייה בתוך השטחים שבהם גרים זה אינטרס של סמוטריץ'", הוסיפו.

בתגובה לדיווח, יו"ר 'הציונות הדתית' מתבצר וחוזר שוב על דבריו מאז הבחירות: "‏אם הליכוד יכשל במלאכת הרכבת ממשלה לאומית זה יהיה בגלל שהוא מבזבז את הימים היקרים שהמנדט אצלו בכיוונים מסוכנים וחסרי סיכוי".

"לא אתן את ידי להתאבדות של הימין ומדינת ישראל בהקמת ממשלה מופקרת, מתוך ראיה קצרת טווח, שתהיה תלויה בתומכי טרור אנטי ציוניים ותהפוך את כולנו לבני ערובה שלהם", סיכם.

מנסור עבאס בצלאל סמוטריץ מפלגת הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד