י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בערות או אדישות?

סין לסגן ראש ממשלת יפן: "מוזמן לשתות כוס מים מהכור האטומי"

יפן החליטה להזרים מים מהכור האטומי שנפגע - לאוקיאנוס | בכיר יפני אמר שזה בסדר אם ישתו את המים האלה, "אז בבקשה תשתה אותם", אמר בתגובה דובר משרד החוץ הסיני

סין לסגן ראש ממשלת יפן: "מוזמן לשתות כוס מים מהכור האטומי"
אילוסטרציה צילום: pixabay

יפן הודיעה כי היא תשליך מים כבדים מהכור בפוקושימה לים, וכי המים בטוחים להשליך אותם לאוקיינוס השקט. סין בתגובה, ביקשה מסגן ראש ממשלת יפן טארו אסו, לשתות את המים הרדיואקטיביים מהכור בפוקושימה כדי להוכיח את טענתו כי המים בטוחים לשתיה.

דבריו של הסגן היפני הגיעו לאחר שיפן הודיעה כי תשחרר מים מתחנת הכוח הגרעינית פוקושימה דאיצ'י לאוקיאנוס השקט בעוד שנתיים. המים המצטברים אוחסנו במיכלים במפעל הגרעיני מאז 2011, אז רעידת אדמה אדירה וצונאמי פגעו בכורים ומי הקירור המזוהמים שלהם החלו לדלוף.

ההחלטה השנויה במחלוקת הגיעה לאחר יותר משבע שנים של דיון מה לעשות עם המים, קיבולת האחסון של המפעל תגיע בסוף השנה הבאה למקסימום.

במסיבת עיתונאים ביום שלישי אמר סגן ראש ממשלת יפן, "שמעתי שלא יהיה לנו שום נזק אם נשתה את המים", הבכיר הסיני השיב "אז תשתה אותם".

במסיבת עיתונאים שערכו הסינים ביום רביעי, הם לחצו על ממשלת יפן "לא לשכוח את הטרגדיה ההיסטורית של אלפי אנשים שנפגעו ממה שמכונה כיום מחלת מינאמטה". ג'או ליג'אן, דובר משרד החוץ הוסיף ותיאר במהלך האירוע את מה שהוא רואה כנבערותה של יפן בסביבה אקולוגית והגדיר זאת כ"בלתי מוצדק".

בנוסף, מחלה שמשתקת את מערכת העצבים המרכזית ומייצרת מומים מולדים, נגרמה על ידי מים מזוהמים שהושלכו לים על ידי מפעל כימי בדרום מערב יפן בין השנים 1932 - 1968. "מחלת המינאמטה של ​​יפן התרחשה לא הרחק משם, והכאב של הקורבנות טרם נרפא," אמר הבכיר הסיני. הסינים דרשו מיפן שלא להמשיך בשחרור המים לאוקיאנוס ללא אישור ממדינות אחרות ומהסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית.

לסין מצטרפות דרום קוריאה וטייוואן בהתנגדות להחלטת יפן, בטענה שהמים יפגעו בסביבה הימית וכן יסכנו את בטיחות המזון ובריאות האנושות.

יפן בתגובה הגיבה לכל העליהום שהתעורר, כי מספר מדינות אחרות המפעילות תחנות כוח גרעיניות - כולל סין ודרום קוריאה - שחררו בעצמן מים רדיואקטיביים למי האוקיינוס. ראש ממשלת יפן יושיהידה סוגה אמר כי שחרור המים לאוקיינוס היה האופציה המציאותית ביותר, וכי סילוק המים נדרש להשלמת הפירוק של המפעל בפוקושימה. לדבריו, הממשלה תפעל לוודא שהמים בטוחים ותסייע לחקלאות, דיג, ותיירות מקומית.

יפן סין כור גרעיני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד