י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ממשלה עם רע"מ?

סמוטריץ׳ מתבצר ומשחרר סרטון קמפיין. צפו

שבועות חלפו מאז היוודע תוצאות הבחירות והמנדט שניתן לנתניהו להקמת ממשלה לא עתיד להישאר בידיו עוד הרבה זמן | סמוטריץ' שמתעקש שלא להצטרף לממשלה בתמיכת עבאס, פרסם פוסט שעה קלה לפני כניסת שבת בו הוא בוחר לפרוס את משנתו הפוליטית

סמוטריץ׳ מתבצר ומשחרר סרטון קמפיין. צפו
מנסור עבאס/בצלאל סמוטריץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שבוע נוסף בפתח והימים לפקיעת המנדט בידי ראש הממשלה בנימין נתניהו מתקרבים לקיצם, יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' ממשיך להתבצר בעמדתו שלא ללכת לממשלה בתמיכת הסיעה ערבית רע"מ.

"מי שמכיר קצת את החברה הערבית יודע שברמה האסטרטגית ארוכת הטווח התנועה האסלמית מסוכנת הרבה יותר מהתנועות הלאומיות החילוניות. לתת לה כוח ותקציבים זה לחזק את הכוחות הדתיים קיצוניים בחברה הערבית על חשבון הכוחות המתונים שאיתם יש סיכוי להגיע לדו-קיום על בסיס זניחת השאיפות הלאומיות שלהם ‏ויצירת שיח אזרחי", כתב סמוטריץ' שעה קלה לפני כניסת השבת.

לדבריו, "נתניהו מבין את זה ולכן בניגוד לאלה המתיימרים לדבר בשמו ומציגים עצמם כמי שרוצים בטובתו, עד כה הוא לא רמז אפילו שבכוונתו להקים ממשלה שתתבסס עליהם ותחזק אותם בחברה הערבית", תוך שהוא בוחר לעקוץ, "נתניהו התחייב שוב ושוב במהלך מערכת הבחירות לא להקים ממשלה שתישען על עבאס ואני לא מעלה בדעתי שהוא חושב אפילו לפעול בניגוד להתחייבות הזו ולהקים ממשלה שתתבסס על תומכי טרור אנטי ציוניים ומסוכנים".

סמוטריץ' הצהיר כי הוא ימשיך לפעול להקמת ממשלת ימין, אך לא ברור איך היא תוקם ללא הצטרפות של גדעון סער שמתעקש לא פחות ממנו. "נמשיך ביחד לפעול להקמת ממשלת ימין עם כל המחנה הלאומי ובעזרת השם נצליח", סיים סמוטריץ'.

בנוסף, מפלגתו שחררה סרטון הערב (מוצ"ש) בו היא מזהירה מפני ממשלת בהישענות על רע"מ: "תגידו אתם השתגעתם? לא יושבים עם תומכי מחבלים".

בצלאל סמוטריץ מנסור עבאס ביבי נתניהו גדעון סער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד