ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
הרופאים ממודרים

רוסיה: מנהיג האופוזיציה גוסס בתאו בכלא

מנהיג האופוזיציה הרוסי אלכסיי נבלני גוסס ועלול לסבול מדום לב בכל רגע, כך מזהיר רופאו זאת כיוון שרופאים לא יכולים להיכנס לכלא לבדוק אותו

רוסיה: מנהיג האופוזיציה גוסס בתאו בכלא
הפגנות ברוסיה למען נבלני צילום: unsplash

מנהיג האופוזיציה הרוסי אלכסיי נבלני 'גוסס' ועלול לסבול מדום לב 'בכל רגע', הזהיר היום רופאו, לטענת הרופא, לא ניתנת גישה לאלכסיי, כך מזהיר רופאו בפוסטים ברשתות החברתיות: 'אלכסיי גוסס'.

יריבו הבולט של ולדימיר פוטין , בן ה-44, נכלא בפברואר האחרון ומרצה שנתיים וחצי באשמת הפרת תנאי שחרור בעיירה פוקרוב, כ-110 קילומטרים ממזרח למוסקבה. שישה חודשים קודם לכן הוא בקושי שרד הרעלה של גז עצבים נוביצ'וק, איתו ניסה פוטין לחסלו.

בסוף החודש שעבר הוא פתח בשביתת רעב כדי לדרוש טיפול רפואי הולם בכאבי גב וחולשה ברגליים ובידיו. יתכן שמצבו החמיר, אמרו הרופאים, הם ביקשו מגורמי הכלא להעניק להם גישה מיידית לבדוק את אלכסיי, אך סורבו.

"המטופל שלנו יכול למות בכל רגע" אמר אתמול הקרדיולוג ירוסלב אשכמין בפייסבוק, והצביע על רמות האשלגן הגבוהות של נבלני ואמר שיש להעבירו לטיפול נמרץ. "הפרעות קצב קטלניות יכולות להתפתח בכל רגע" אמר.

רמות אשלגן בדם גבוהות מ-6.0 מילימול לליטר, בדרך כלל דורשות טיפול מיידי, הרופאים אמרו כי של נבלני עמד על 7.1.

"המשמעות היא תפקוד כלייתי לקוי, וגם בעיות קשות בלב שיכולות להתרחש בכל רגע", כך נאמר בהצהרה בחשבון הטוויטר של אנסטסיה וסילייבה, הרופאה האישית שלו. הרופאים אמרו כי עליו להיבדק מיד "תוך התחשבות בבדיקות הדם ובהרעלה האחרונה שלו".

הדוברת של נבלני, קירה ירמיש, שליוותה אותו כשהתמוטט במטוס לאחר ההרעלה באוגוסט, אמרה כי המצב שוב קריטי. "אלכסיי גוסס" כתבה בפייסבוק. "עם מצבו זה עניין של ימים".

היא אמרה שהיא מרגישה שהיא "שוב על המטוס הזה, רק שהפעם זה נוחת בהילוך איטי" והצביעה על כך שהגישה לנבלני הייתה מוגבלת ומעטים מודעים למה שקורה איתו בכלא בפועל. כך דווח ה"דיילי מייל" הבריטי.

אלכסיי נבלני רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד