י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אנטישמיות בבחירות

מנהלת הקמפיין למועצת העיר: "המקום לבן מדי ויהודי"

מנהלת הקמפיין של מועמדת למועצת אפר ווסט סייד (Upper West Side) בניו יורק, עוררה סערה כשאמרה שהשכונה לבנה מדי ויהודית

מנהלת הקמפיין למועצת העיר: "המקום לבן מדי ויהודי"
אילוסטרציה צילום: unsplash

קווין מוץ, שמנהלת את הקמפיין של שרה לינד, לאפר ווסט סייד - שכונה ברובע מנהטן בניו יורק, נמצאת בעין הסערה לאחר שכתבה בטוויטר, כי המקום 'לבן מדי ויהודי', היא מחקה את הדברים אך גולשים זריזים צילמו מסך והנזק כבר נגרם.

כמו כן צייצה מוץ, "נכון לשנת 2018: 10.8% מהאוכלוסייה הם אסייתים, 4.1% שחורים, 14.1% היספנים ו-68.4% לבנים. אז כן אני ממשיך ואומר שלמקום יש בעיית גיוון". היא הוסיפה . "מבין 191,000 התושבים שלכם, 130,795 הם לבנים".

דבריה גררו גם סיקור שלילי בתקשורת היהודית המקומית, תושב אפר ווסט סייד, סטיבן דזיק, אמר, "אני חייב להניח כי דעותיה של מנהלת הקמפיין משקפות את דעתה של המועמדת, הדברים של מוץ מצביעים על זלזול בתושבי השכונה שהיא מקווה לייצג". כך פרסם ה'ניו יורק פוסט'.

"האפר ווסט סייד אינו פשוט לבן בעיקרו. יותר ממחצית האנשים הלבנים הם יהודים. יהודים היו עם נפרד מזה אלפי שנים. לקבץ יהודים כאנשים לבנים המורכבים מקבוצה הומוגנית אחת, זה להתעסק בסטריאוטיפים פשטניים", הוסיף דזיק.

ג'ורדן ג'ייסון, דובר הקמפיין הגן על מוץ. "מנהלת הקמפיין שלנו במקרה יהודיה, היא מוצאת שההתקפות האלה נגדה פוגעות מאוד", אמר נציג הקמפיין של שרה לינד. "ההערות נגדה הוצאו מהקשרן כדי להשתמש בהן נגד קווין, הן שקר". הוסיף הדובר.

הגולשים מסתבר לא השתכנעו, כמה מהם השוו את מוץ להיטלר, ואחרים כינו את המועמדת לינד ומנהלת הקמפיין מוץ בקריאות גנאי קשות. המועמדת לינד הצהירה כי עזבה את הרשת החברתית טוויטר "בגלל התגובות הנבזיות נגד מנהלת הקמפיין שלה".

"הקמפיין שלנו לא נמצא רשמית בטוויטר. יש עלינו ללא הפסקה השמצות ואיומי מוות, ופחדנים אנונימיים שמפיצים מידע מוטעה", אמרה לינד, המתמודדת להחליף את חברת המועצה הלן רוזנטל, במחוז 6 בבחירות שייערכו ב-22 ביוני.

קמפיין בחירות בחירות בארה"ב מנהטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד