י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
'הדנ"א של היהדות'

הבעלים החדשים קבעו: ישראייר לא תטוס בשבת

כעת, נותרה חברה ישראלית אחת שעדיין מפעילה טיסות בשבת והיא 'ארקיע'. וזאת לאחר ש'סאן דור' שבשליטת אל על עברה לבעלות חרדית, גם היא הפסיקה את טיסותיה ביום שבת | עזור לשובתים בשביעי

הבעלים החדשים קבעו: ישראייר לא תטוס בשבת
מטוס חברת ישראייר צילום: משה שי פלאש90

לפני כ-4 חודשים רכשו שני אנשי עסקים את חברת התעופה 'ישראייר', מול שווי של כ-180 מיליון שקל. סכום גבוה במיוחד. הבוקר (שני) דווח ב'גלובס' כי השניים, רמי לוי ושלום חיים, רכשו את החברה ומפסיקים את פעילותה בשבת.

על פי הדיווח, הטיסות לאילת יבוצעו רק במוצאי שבת, וכך גם הטיסות השונות לרחבי העולם, לא יתבצעו בשבת קודש. כעת, הסבירו ב'גלובס' נותרה חברה ישראלית אחת שעדיין מפעילה טיסות בשבת והיא 'ארקיע' וזאת לאחר ש'סאן דור' שבשליטת אל על עברה לבעלות חרדית אף היא, והפסיקה את טיסותיה ביום השבת.

אחד הרוכשים, שלום חיים, התייחס כבר בעת הרכישה בראיון ל'גלובס' לטיסות בשבת בחברה שבבעלותו ואמר: "באני מאמין האישי שלי, אני יהודי דתי, שומר שבת, וכל העסקים שלי סגורים בשבת. אנחנו מכבדים את שומרי השבת, וזאת לא גחמה פרטית שלי, זה הדנ"א של היהדות" הבהיר.

"בצד העסקי, אנחנו בשלבים של בחינה. נבחן את המשמעויות הכלכליות של האפשרות לצמצם את הפעילות בשבת. אנחנו רוצים להגיע למצב שבו יש יום מנוחה בשבוע גם לטייסים. יש הרבה עסקים שלא עובדים בשבת, וזה יכול לכלול גם את התעופה" הוסיף איש העסקים.

"הדיון בנושא השבת היה בעיקר בתקשורת, כנגזרת מתפיסת עולמם של בעלי המניות, אבל עוד לא העמקנו בזה. אנחנו מבינים במסחר, אבל עדיין פחות בתעופה. בתוך 2-3 חודשים נהיה חכמים יותר גם במובן הזה". זה אמנם לקח חודש יותר, אך כאמור החברה הפסיקה את טיסותיה בשבת.

ישראייר טיסות שבת קודש רמי לוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד