ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"קיבל טיפול בויטמין"

פוטין נכנע ללחץ: איש האופוזיציה פונה לבית חולים

אלכסיי נבלני פונה לבית חולים לאחר שהחל בשביתת רעב בכלא שהותירה את חייו "תלויים על חוט השערה" כך טוענים תומכיו. נבלני מרצה עונש מאסר פוליטי כי העז לצאת נגד פוטין

פוטין נכנע ללחץ: איש האופוזיציה פונה לבית חולים
ולדימיר פוטין\\אלכסיי נבאלני צילום: קובי גדעון-לע"מ \ באדיבות המצלם

חובשים במתקן המעצר שנמצא כ-100 קילומטרים ממוסקבה בו נכלא נבלני, החליטו להעביר את הפוליטיקאי מהאופוזיציה למתקן רפואי מקומי. מהכלא נמסר כי "מצבו של נבלני בסדר, והוא קיבל טיפול בויטמין".

בינתיים, פוליטיקאים רוסים (אמיצים) אמרו לנשיא ולדימיר פוטין שהוא נושא באחריות אישית לחייו של נבלני. 12 מחוקקים רוסים חתמו ופרסמו מכתב גלוי למנהיג הרוסי פוטין, ובו אמרו כי מצבו הבריאותי הירוד של נבאלני "מסכן את חייו". נבלני נמצא בשביתת רעב מאז 31 במרץ משום שלדבריו סוהרי הכלא מסרבים לו 'טיפול רפואי הולם' בגלל כאבים חריפים בגבו וחוסר תחושה ברגליו. מנגד מוסקבה מתעקשת כי היא מקבל טיפול הולם.

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן הזהיר את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שיהיו השלכות אם המבקר החריף ביותר שלו אלכסיי נבלני ימות בכלא לאחר שרופאים הזהירו שמצבו הבריאותי רע מאד בשל שביתת הרעב במחאה כי לא ניתן לו טיפול רפואי.

היועץ לביטחון לאומי אמריקני ג'ייק סאליבן אמר אמש (ראשון), כי ביידן שוקל מגוון תגובות אם נבלני ימות, וכי במוסקבה מודעים לאיום. בינתיים מנהיגי האיחוד האירופי אמרו כי הסנקציות שהוטלו על רוסיה מוקדם יותר השנה עלולות להתרחב, אם נבלני ימות, היום תתקיים פסגה של האיחוד האירופי שתדון בנושא.

בהודעה משירות בתי הסוהר הרוסית נאמר: "ועדת הרופאים מטעם הנהלת הכלא של שירות העונשין הפדרלי ברוסיה החליטה להעביר את נבלני לבית החולים האזורי למען אסירים שנמצא בשירות העונשין הפדרלי של רוסיה המתמחה בין היתר במעקב על חולים כאלה".

"אנחנו לא יודעים מה עלה בגורלו בסוף השבוע מכיוון שעורכי הדין אינם רשאים לבקר אותו, אני מקווה שנקבל חדשות טובות, אבל אני מפחד מאוד לקבל חדשות רעות", אמר בן בריתו, ליובוב סובול, לתחנת הרדיו 'אקו מוסקבה'.

אלכסיי נבלני רוסיה אופוזיציה ארצות הברית אירופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד