ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
נפצע בחזית

הנשיא נהרג יממה לאחר שנבחר לקדנציה שישית

בדיווח הרשמי שמגיע מצ'אד נאמר כי אידריס דבי, נשיא המדינה "נפצע מפגיעות של המורדים" כשביקר בחזית בצפון המדינה בסוף השבוע והיום מת מפצעיו

הנשיא נהרג יממה לאחר שנבחר לקדנציה שישית
נתניהו ונשיא צ'אד צילום: קובי גדעון - לע"מ

דובר צבא צ'אד באפריקה הודיע היום (שלישי) כי אידריס דבי, נשיא המדינה, שנבחר לקדנציה שישית, "מת מפצעיו לאחר שנפגע בחזית בקרבות בין המורדים". הנשיא נהרג יממה בלבד לאחר שהוכרז כמי שניצח בבחירות, הוא זכה בכהונה שישית ברציפות מאז 1990, אך הוא לא הספיק לכהן בכהונה השישית.

הנשיא דבי שנולד ב-1952, התחיל בשנות השבעים קריירה צבאית. בשנת 1989 הוא נמלט מהמדינה לאחר שהואשם בתכנון הפיכה צבאית. הוא החל שנה לאחר מכן במתקפה נגד המשטר במדינה, ובסופה זכה בשלטון שנמשך עד היום.

בדיווח הרשמי מצ'אד נאמר כי הוא "נפצע מפגיעות של המורדים" כשביקר בחזית בצפון המדינה בסוף השבוע והיום מת מפצעיו. כזכור בצ'אד מתנהלת מלחמת אזרחים בין כוחות מורדים לבין צבא צ'אד הרשמי, לא ברור עדיין מי יחליף אותו בראשות המדינה. ההודעה על מותו נמסרה רק לאחר ספירת הקולות, בה ניצח בסביבות 80 אחוז.

ההקשר הישראלי לנשיא צ'אד. בינואר 2019 ראש הממשלה נתניהו לביקור בצ'אד והודיע על חידוש היחסים עם המדינה האפריקאית המוסלמית.

במסיבת עיתונאים עם נשיא צ'אד אמר נתניהו אז, "זהו ביקור היסטורי שבא בעקבות ביקור היסטורי אחר – ביקורך בישראל לפני כחודשיים. אני מבקר כעת בצ'אד בפעם הראשונה, אני כאן כדי לכונן מחדש באופן רשמי את היחסים הדיפלומטיים בינינו. צ'אד היא מדינה מאוד חשובה לכשעצמה ומאוד חשובה לישראל".

"עתידה של אפריקה תלוי בעתיד הסאהל. מה שקורה כאן עשוי להשפיע על העולם כולו. אנחנו מבינים זאת, אתם מבינים זאת. אנחנו חייבים להבטיח שבני ברית חיוניים יבינו זאת, ולכן אנו שותפים למאמץ לעצב עתיד של ביטחון ושגשוג עבור מדינותינו, ובמובן הרחב יותר, עבור אפריקה ומעבר לה", הוסיף נתניהו.

מורדים אפריקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד