י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בשיבה טובה

האישה שהבריאה בזכות 'הכפרות' של הרבי נפטרה

עשרות שנים אחרי שבני משפחתה ערכו לה 'פדיון כפרות' מיוחד על רופא גרמני נאצי שטיפל באמם, כהוראת הרבי מחב"ד זצ"ל והיא הבריאה בחסדי השם, היא הובאה אמש למנוחות לאחר שהלכה לעולמה בשיבה טובה

האישה שהבריאה בזכות 'הכפרות' של הרבי נפטרה
נרות. אילוסטרציה צילום: pexels

בירושלים הובאה אמש (שני) למנוחות הרבנית הצדקנית, מרת יענטע פערל פיינער ע"ה, מלוס אנג'לס, שנפטרה בשיבה טובה. 

המנוחה ע"ה היא בתו של הרה"ח רבי מאיר איגל ז"ל ורעייתו של הרה"ח רבי משה מנדל ז"ל, מזקני וחשובי חסידי בעלזא, שהיה גם חסיד חב"ד.

היא גלתה לגלות סיביר בשנות הזעם ונשארה באמונה תמימה, ביתה היה בית ועד לחכמים ופתוח לרווחה והעמידה דורות ישרים מבורכים ההולכים בדרכה באמת ובאמונה. 

לאחר פטירתה פורסם סיפור מדהים, שסופר בעבר על ידי  הרב החסיד ר' פנחס הלוי הורביץ זצ"ל, איש ירושלים, שהיה מספר תמיד מעשה נורא, ששמע מפי בעלה, ר' משה מנדל פיינער ז"ל מחסידי בעלזא, שהסיעו פעם משכונת ויליאמסבורג בברוקלין להתוועדות אצל הרבי מחב"ד זצ"ל.

המנוחה ע"ה מרת יענטע פערל ע"ה, רעייתו של ר' משה מנדל ז"ל, סבלה ממיחושים וכאבים עצומים. כל ביקוריה אצל הרופאים העלו חרס. ייסוריה הקשים גברו והלכו, ובעלה לא חסך כל מאמץ מלנסות למצוא מזור לתחלואיה. כאשר שמע שיש באירופה רופאים מומחים לאותה מחלה, נסע אתה לשם, וביקר אצל כמה מהם, אך למרבה הצער כלום לא הועיל. עד שידיד יעצו ללכת אל הרבי מליובאוויטש זצ"ל.

כאשר נכנס אל הרבי, הוא ואשתו החולנית, הרצה על כל השתלשלות המחלה ועל כל הניסיונות להצילה, ותוך כך סיפר על ביקוריו באירופה. הרבי שמע את דבריו בקשב רב, והתעניין בפרטי פרטים. כאשר סיים, התעניין הרבי אם היה אצל עוד רופא, והשיב בשלילה. כאשר שאלו הרבי שוב שמא היה אצל עוד מישהו, נזכר כי היה אצל רופא פשוט אחד גרמני במוצאו.

הרבי השיאו מיד לדברים אחרים, ופנה לילדיו שהיו גם הם באותה 'יחידות', ושאל אם שמעו אי-פעם על הגרמנים, ואם יודעים מה שעוללו ליהודים. הילדים השיבו על שישה מיליון היהודים שנכחדו על-ידי הנאצים ימ"ש, וכאן הרצין הרבי, ופנה לפתע למשפחה המופתעת: מה דעתכם "לעשות כפרות"? להחליף את החולה באותו רופא גרמני (שכנראה היה נאצי)?. בני המשפחה הסכימו מיד. הרבי סיים את השיחה, בירכם לרפואה וחזרו לביתם. עד מהרה חל שינוי מפתיע לטובה, ותוך תקופה קצרה התאוששה האישה והחלימה כליל ממחלתה.

אמש היא הובאה כאמור למנוחות אחרי שחיה עוד שנים רבות, במסע הלוויה שיצא מבית החיים סנהדריה בירושלים היא נטמנה בהר המנוחות.

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים. 

הרבי מליובאוויטש כפרות נאצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד