ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
ישים סוף לאלימות?

בעקבות טרור הטיקטוק: הח"כ החרדי הניח הצעת חוק

"הפצת סרטונים ותכנים אלימים או המעודדים לאלימות והסתה ברשתות החברתיות, יהוו עבירה פלילית" כך בהצעת חוק חדשה שהגיש ח"כ אוריאל בוסו וכותרתה 'טרור הטיקטוק"

בעקבות טרור הטיקטוק: הח"כ החרדי הניח הצעת חוק
אילוסטרציה צילום: unsplash

ח"כ אוריאל בוסו מסיעת ש"ס, הגיש היום (רביעי) הצעת חוק בעקבות 'טרור הטיקטוק' לפיה, הפצת סרטונים ותכנים אלימים או המעודדים לאלימות והסתה ברשתות החברתיות, יהוו עבירה פלילית לפי הגדרות הדין של עבירות תקיפה בחוק העונשין שדינם עד שלוש שנות מאסר.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב: "לאחרונה נפוצה תופעה פסולה במדינת ישראל ההולכת ומתעצמת מיום ליום של שיח אלים ומסית כנגד ציבורים על רקע מגזרי / עדתי באמצעות הרשתות החברתיות אשר מופצות במסגרת סרטוני צחוק וקלות דעת ואשר מעודדות ומייצרות אלימות פיזית או מילולית העולות כדי 'תקיפה' באדם או ברכוש שתחילתן בהלצה ואחריתן עדי אובד".

עוד נכתב בהצעתו של ח"כ בוסו, "מסתבר שבצוק העיתים ובריבוי אמצעי המדיה ברשתות החברתיות, נוצר מצב של רצון לייצר רייטינג בשיטות שונות ובכל צורה העולה על הדעת ללא פיקוח, וזו הופכת לטרנד של אלימות והסתה על גבול הטרור ואשר יוצרת וגוררת אחריה מעשים דומים או חמורים יותר העולים עד כדי סיכון חיי אדם".

לדבריו: "מעבר לעבירת התקיפה החלה במעשים מסוג זה כלפי התוקף עצמו, הרי שעצם תיעוד וצילום המעשה והעלאתו ברשתות החברתיות הינו חמור לא פחות ממעשה התקיפה, שכן כאמור, פרסומים אלו הם המעודדים את הצופים (ברובם צעירים) למעשים חמורים אלו ע"מ להתחקות אחר המקור או להעצימם כתלמיד העולה על רבו והכל בכדי להגשים את משאלת ריבוי הצפיות והלייקים".

בנוסף, "הצעה זו מבקשת לבצע תיקון בחוק העונשין לפיו 'תקיפה' תיחשב גם ע"י תיעוד מעשה האלימות ו/או הפצתו ברשתות או בכל דבר העשוי לגרום לעידוד אלימות ושיח פוגעני וביזוי והשפלה של אחר. לפי האמור בהצעה זו הפצתם ופרסומם של סרטונים ותכנים אלימים או המעודדים לאלימות והסטה באמצעות הרשתות החברתיות, יהוו עבירה פלילית לפי הגדרת הדין של עבירות תקיפה בחוק העונשין שדינם שלוש שנות מאסר".

טיק טוק הצעת חוק אוריאל בוסו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד