ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
חייבים לדאוג לבני ובנות תורה

מאגר שמות לשידוכים: כינוס המנהלים אצל ראש הישיבה

בביתו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין ברחוב ראב"ד בבני ברק התכנסו ראשי ישיבות יחד עם מנהלי הסמינרים במטרה להקים מאגר שמות לשידוכים. 'בחדרי חרדים' על הכינוס וההחלטות שהוקראו במקום 

מאגר שמות לשידוכים: כינוס המנהלים אצל ראש הישיבה
מנהלי הסמינרים אצל הגרי"ג אדלשטיין צילום: שוקי לרר

כנס מנהלי הסמינרים בבית מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין לחיזוק המנהלים העוסקים בחינוך על טהרת הקודש לאמונה לאהבת התורה, למידות טובות, ולחיזוק ענייני השידוכים שזה ממש חסד גדול כשהמטרה לדאוג לשידוכים טובים לבנות ישראל.

מטרת הכינוס הקמת מאגר שמות של בחורים ובחורות. 

בכינוס השתתפו עשרות מנהלי הסמינרים בארץ וראש הישיבה נשא את המשא המרכזי בדבריו עמד על חובת השעה והזכות העצומה של מנהלי הסמינרים בהעמדת חינוך הבנות בישראל שיהיו ראויות לשמש כעזר לבני התורה להקמת בתים של תורה

הגאון רבי דוד כהן ראש ישיבת חברון הרחיב על כך שיש חובה גם על עולם הישיבות וגם על עולם הסמינרים לדאוג להמשך של אותם בני ובנות תורה שאנחנו מעמידים שימשיכו אותם לדורות הבאים

הגאון רבי דוד יצחק שפירא ראש ישיבת באר יעקב אמר בדבריו שיש להכניס לתודעה של הצוותות בסמינרים שלעזור בענייני שידוכים זה חסד ממש והקב"ה יושב ומזווג זיווגים ואנחנו מצד השתדלות צריכים לעזור בזה

הרב זאב וולף מנהל סמינר הרב וולף אמר שמחויבים לשנס מותניים ולעזור במה שיכולים וכמו שהכהנים אומרים אנחנו עושים את מה שציווית עלינו עכשיו הקב"ה יעשה את שלו.

הרב ישראל גואלמן מנהל סמינר בנות אלישבע שיבח בדבריו את הרעיון הנפלא לעשות רשימות בקרב בחורי הישיבות ותלמידות ובוגרות הסמינרים.

הרב יחיאל מנדלסון שגדולי ישראל הסיטו את כל הדברים הצידה והביאו רעיון משותף עם עולם התורה ועולם חינוך הבנות.

את החלטות הכינוס הקריא בסיום הרב עזריה הילדסהיימר. 

א. פעילות 'מאגר השמות' היא בכלל הגדר של 'חובת ההשתדלות‘' לפי המצב המצוי בעת הזאת, ויש בזה צורך גדול, להרבה מבני הישיבות הצעירים, והצלה גדולה למבוגרים, וכן הצלה גדולה לבנות הסמינרים, ובדרך זו תהיה בעזה"י תועלת מרובה לכל המשתתפים בו.

ב. אף מי שאינו סבור שתהיה לו תועלת מכך באופן פרטי, ראוי שישתתף גם כן משום נשיאה בעול עם צרכי הכלל, שרק אם כולם ישתתפו יוכל הדבר לעמוד.

ג. כמו"כ הובהר לנו דאין שום צד נזק בהשתתפות בדבר זה, מחמת הטעמים דלהלן: 1. כיון שהפרטים ניתנים רק ע‘"י הורי המדוברים או המדוברים עצמם דרך הישיבות והסמינרים, ולא ע"י אחרים. 2.כיון שהפרטים הנדרשים ע‘‘י הארגון כוללים רק את הנתונים הבסיסיים, וללא חוות דעות אישיות נוספות, ואף
מי שירצה מעצמו להוסיף נתונים אלו, יהיה בזה סינון מוקפד, תחת הכוונתם של חברי ועדת הרבנים שליט‘"א. 3.רשות הכניסה למאגר השמות ניתנת אך ורק לשדכנים/ות, אשר נבררו בקפידה על מידת אמינותם ואחריותם, ואף הם יהיו תחת ביקורת תמידית.

ועל כן בקשתינו ממנהלי הסמינרים שיורו לכל התלמידות ואף הבוגרות להשתתף במאגר ללא יוצא מן הכלל, ויראו למנות מאנשי הצוות דמות שתיקח אחריות על פעילות זו בתוככי הסמינר.

ד. מנהלי הסמינרים מתבקשים לייחד נציגים שיצטרפו לפעול סביב מאגר השמות המרכזי על מנת שיתמקדו בעיקר בשמותיהן של התלמידות והבוגרות שבכל סמינר וסמינר.

ה. ידוע המצב הקשה של מעוכבי השידוך, והיא צרה כללית של כלל ישראל, ובהתעוררות הכלל לשיתוף פעולה בדבר נחוץ זה, אשר מלבד שהוא בכלל דרכי ההשתדלות הנדרשים לפי המצב יש בו גם משום נשיאה בעול עם חברו, נזכה ע"י כך בעזהי"ת לרחמי שמים מרובים על הכלל ולישועות רבות באלפי בתי ישראל, וכל א' וא' מן המשתתפים בפעילות חשובה זה, יזכו בעזהי"ת באופן פרטי במידה כנגד מידה לס"ד גדולה בכל עניני השידוכים. אכי"ר.

מנהלי הסמינרים הרב גרשון אדלשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד