ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"עשיתם דבר גדול"

אחרי הנס של הנגיד: העסקנים הגיעו לעדכן את הרבי

לאחר שהופחת עונשו של הנגיד ר' חיים שטרן, הגיעו עסקני פדיון שבויים מניו יורק לבית האכסניה של הרבי מויז'ניץ בוינה ועדכנו אותו על המשך ההליכים. "עשיתם דבר גדול, להוציא מישהו מהכלא לפני הזמן אפילו יום אחד זה דבר עצום"

אחרי הנס של הנגיד: העסקנים הגיעו לעדכן את הרבי
העסקנים עם הרבי מויז'ניץ צילום: באדיבות המצלם

אחרי ימי מתח תפילה וזעקה בחצר חסידות ויז'ניץ, בית המשפט האמריקאי פסק ביום שלישי האחרון את דינו של הנגיד הויז'ניצאי ר' חיים שטרן מארה"ב, לשנתיים מאסר בלבד. היום (חמישי) הגיעו העסקנים הבכירים לעדכן את האדמו"ר מויז'ניץ בהתפתחות שאחרי גזר הדין. 

ראשי ארגון פדיון שבויים - צדק ארה"ב, יחד עם יו"ר הארגון, הרב משה שלמה מורגרטן, שחתומים על שורת הצלחות בשחרורם של אסירי צווארון לבן, הגיעו לבית האכסניה בוינה שאוסטריה שם שוהה האדמו"ר, כדי לעדכן על המאמצים והנס הגדול.

האדמו"ר מויז'ניץ, אמר לעסקנים כי "אפילו למנוע מאסר של יום אחד מיהודי, זה דבר גדול". העסקנים סיפרו לאדמו"ר כי הנשיא לשעבר דונלד טראמפ חתם על צו שמשחרר אנשים עם קורונה מהכלא, ואת המאסר הם ירצו במעצר בית, בגלל הסכנה שהם ימותו מקורונה בכלא, אבל לאחר מכן משרד המשפטים ביטל את ההחלטה, ואז ארגון צדק עם ארגונים נוספים, לחצו אצל סנאטורים כדי לשנות את ההחלטה, הלחץ פעל, ואכן הרבה אסירים חרדים יצאו לחופשי, אבל הם עדיין נמצאים עם הגבלות, וצריכים למלא טופס איפה הם שוהים ולהירשם אצל הרשויות.

האדמו"ר סיפר לעסקנים כי לפני מספר ימים הוא שמע מאחד החסידים כי הנגיד שטרן עזר בהרבה כסף לאיזה יהודי שהיה בצרה גדולה, "הוא איש חסד גדול, עשיתם דבר גדול, להוציא מישהו מהכלא לפני הזמן אפילו יום אחד זה דבר עצום".

כזכור, לפני כחמש שנים החלו הרשויות הפדרליות בארצות הברית לחקור את הרב שטרן, בחשד לעבירות מס, אשר נחשבות כידוע מהעבירות החמורות בארה"ב. הנגיד ר' חיים שטרן, בעל בית האבות לשעבר בברידג'פורט, נידון לפחות משנתיים חודשי מאסר (בניכוי מעצר הבית) בבית כלא פדרלי אותו יחל לרצות ב-26 למאי בבית הכלא אוטיסוויל, שם מרצים עברייני צווארון לבן.

האדמו"ר מויז'ניץ שיצא השבוע לביקור בוינה שבאוסטריה, הגיע ביום שלישי לסלובקיה ובמשך שעות ארוכות נשא תפילה בציונו של מרן בעל ה'חתם סופר' זיע"א, שם קרע שערי שמים.

ואכן התבשרו אלפי חסידי ויז'ניץ בארץ ובעולם, שלמרות בקשת הפרקליטות המקומית לגזור 25 שנות מאסר, נגזרו על הנגיד רק שנתיים בלבד, מתוך תקווה שגם מעונש זה תנוכה כשנה, בעקבות הזמן שכבר שהה במעצר וחלק נוסף ינוכה בגין התנהגות טובה.

חיים שטרן הרבי מויז'ניץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד