י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
יגרום לחרדים להצטרף?

דיווח: אלה הן ההסכמות המסוכנות בממשלת השינוי

בעוד נתניהו מנסה לקדם את הבחירה הישירה, בגוש השינוי נערכים לאפשרות שהמנדט יעבור אליהם, ומנהלים מו"מ מול בנט - והערב דווח כי ראשי המפלגות כבר הגיעו להסכמות בנושאי דת ומדינה | בין היתר: פירוק מונופול הכשרות והמלכת רבנים ראשיים ציוניים

דיווח: אלה הן ההסכמות המסוכנות בממשלת השינוי
בחירות 2021 לכנסת ה-24 צילום: צלמי פלאש 90

לאחר שהצהיר כי הוא מוכן להקים ממשלת אחדות על פני בחירות חמישיות, יו"ר 'ימינה' ח"כ נפתלי בנט מתקדם במו"מ עם ראשי גוש השינוי, והערב (חמישי) אף דווח כי כבר הגיע איתם להסכמות בנושאי דת ומדינה, כאלה שהן הרות אסון עבור הציבור החרדי והצביון היהודי במדינת ישראל.

על פי הדיווח של יאיר שרקי ב'חדשות 12': יאיר ‏לפיד, נפתלי בנט ואביגדור ליברמן הגיע להסכמה כי ענייני דת ומדינה ינוהלו על פי רבני ארגון צהר.

הפועל היוצא מכך, הכרה במתווה הגיור הרפורמי שהגה השר לשעבר משה ניסים, שבצלאל סמוטריץ׳ והח"כים החרדים מתנגדים לו בתוקף. בנוסף יפורק מונופול הכשרות וכן ימונו רבנים ראשיים לישראל ציוניים - הוי אומר מהמגזר הדתי לאומי.

הדיווח על השינויים עלול אולי לגרום למפלגות החרדיות לחשב מסלול מחדש ולהצטרף לממשלת השינוי, למרות שלעת עתה הם מביעים התנגדות פומבית ומצהירים כי פניהם לאופוזיציה יחד עם הליכוד. נזכיר כי רק הערב דיווח כתבנו הפוליטי ארי קלמן, כי במפלגות החרדיות מחשבים מסלול מחדש ושוקלים לתמוך מבחוץ בממשלת בנט-לפיד.

כעת לאור הדיווח המטריד מבחינה חרדית, מסתמן כי הללו יתקשו לתמוך בממשלה שכזו, שתפגע בכל היקר לציבור החרדי ואולי ינסו להיכנס לממשלה כלשהי בכדי לבלום את המהלכים המסוכנים הללו שיתקשו לתקן בעתיד.

ממשלת בנט לפיד דת ומדינה חוק הגיור מערך הגיור ועדת משה ניסים רבני צהר הרבנים הראשיים לישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד