י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לילה של מהומות בבירה

ניסיון לינץ': חרדי הותקף באלימות ע"י ערבים, רכבו הוצת • תיעוד

סוער בירושלים: חרדי שחלף עם רכבו במזרח ירושלים הותקף על ידי עשרות נערים ערביים שחבטו בו עד זוב דם | גינויים מצד פוליטיקאים ואנשי תקשורת | במקביל, עימותים קשים בין קבוצות פעילי ימין לצעירים ערביים, רכבים נרגמו באבנים ואף בוצע ירי ע"י נהג שחש סכנה לחייו | צפו

ניסיון לינץ': חרדי הותקף באלימות ע"י ערבים, רכבו הוצת • תיעוד
העימותים בבירה צילום: ישי ירושלמי

במוקדים רבים ברחבי ירושלים, התפתחו הלילה (בין חמישי לשישי) עימותים קשים בין יהודים לערבים שלוו בהפרות סדר אלימות במיוחד. במספר מקרים הותקפו יהודים על ידי צעירים ערבים. כוחות משטרה גדולים פעלו במהלך הלילה במוקדי החיכוך הרבים בניסיון להפריד בין הצדדים.

השיא, התרחש במהלך הלילה, כאשר נהג חרדי שנסע עם רכבו במזרח ירושלים, הותקף באלימות קשה מצד צעירים ערבים שחבטו בו עד זוב דם. רכבו הוצת על ידי הצעירים ונשרף כליל. הוא פונה על ידי אמבולנס לקבלת טיפול רפואי בבית החולים והמשטרה הודיעה כי פתחה בחקירה.

מהמשטרה נמסר כי "מבדיקה ראשונית עולה כי האירוע התרחש סמוך לרוקפלר במזרח ירושלים, שם יודו אבנים לעבר רכב שנהגו ניסה להימלט רגלית מהמקום". על פי המשטרה, "מספר צעירים החלו לתקוף את הנהג ולאחר מכן הוא פונה לטיפול רפואי. בשעה זאת חוקרי המשטרה בודקים את האירוע לרבות ניסיון לזיהוי ואיתור החשודים במעשה".

התיעוד גרר תגובות קשות מצד אנשי תקשורת ופוליטיקאים. יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' כתב בתגובה: "‏פרעות האויב הערבי בכל הארץ בימים האחרונים מחזירות אותנו הרבה שנים לאחור למרד הערבי הגדול של שנת 1936. אז שלטון בריטי עויין שפרש חסות על הפורעים, היום שלטון יהודי חדל אישים שמורכב מהנהגה חלשה, מערכת משפט מסואבת ומערכת אכיפת חוק מסורסת בתפיסות פוסט לאומיות ופוסט מודרניות מסוכנות".

במקביל, נרשמו עימותים חריגים, במה שנראה כאחד הלילות הסוערים ביותר שידעה ירושלים בתקופה האחרונה בכל מה שקשור ליחסי היהודים והערבים בעיר. סמוך לשכונת שמעון הצדיק, נרגמו מספר רכבים של יהודים באבנים. המשטרה הודיעה כי היא פועלת במקום בניסיון לאתר את החשודים.

אירוע חריג נוסף, התרחש על כביש 1 סמוך לצומת זקס, כאשר נהג שרכבו נרגם באבנים על ידי עשרות מתפרעים במהלך נסיעה, ביצע ירי בודד באוויר מאחר וחש סכנה לחייו. הנהג נחקר ונשקו נתפס והוחרם. מהמשטרה נמסר כי נמשכת חקירת המקרה.

מוקדם יותר הלילה, מאות פעילי ימין הפגינו הערב בצל המתיחות הגואה בין ערבים ליהודים בבירה במהלך הימים האחרונים. המפגינים קיימו צעדה מכיכר ספרא לעבר שער שכם והעיר העתיקה וקוראים קריאות כגון "מוות לערבים" ו"דם יהודי אינו הפקר".

במהלך המחאה, הצליחו המפגינים לפרוץ את הגדרות שהציבה המשטרה. במשטרה טענו כי הצליחו להדוף את המפגינים. "כוחות המשטרה בולמים ברגעים אלו ניסיונות של מאות המפגינים לפרוץ את הגדרות הסמוכות לשער שכם. כוחות המשטרה הדפו את המפגינים לאחור תוך שהושלכו אבנים לעבר כוחות המשטרה", נמסר.

מזרח ירושלים התפרעויות ערבים הפגנת פעילי ימין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד