י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הלינץ׳ בירושלים

הנהג החרדי שהותקף ע"י ערבים: "חשבתי שאני עומד למות" • צפו

המהומות בי-ם: לאחר שאתמול היה בדרכו לכותל והותקף באלימות קשה על ידי צעירים ערבים, נהג ההסעות החרדי יחיא ג'רדי, מספר הבוקר על הדקות הדרמטיות: "הם תפסו אותי והתחילו להרביץ" | "אמרתי, למה אתם עושים את זה, מה עשיתי לכם?"  במשטרה נערכים להסלמה בבירה

הנהג החרדי שהותקף ע"י ערבים: "חשבתי שאני עומד למות" • צפו
יחיא ג'רדי צילום: באדיבות כאן 11

ניסיון הלינץ׳ בנהג חרדי ממשיך לעורר סערה, והיום (שישי) התראיין הנהג לכמה כלי תקשורת, וסיפר את מה שאירע, וטען כי הוא חשב שלא יצא משם בחיים. "עמדתי בפקק והתחילו לזרוק לי אבנים על החלון", סיפר הנהג יחיא ג'רדי, אשר מתגורר בבית-שמש ועלה לפני 17 שנה לארץ מתימן, והמשיך, "נתנו לי מכות, רצו להרוג אותי. חשבתי שאני אמות".

יחיא סיפר כי הסיע כחלק מעבודתו ילדים לירושלים, ולאחר מכן רצה לנסוע לכותל, אך לא ידע על המהומות שהיו בעיר: "הם תפסו אותי והתחילו להרביץ, אמרתי להם 'למה אתם עושים את זה, מה עשיתי לכם?', אבל הם קפצו עליי".

באדיבות 'כאן חדשות'.

"חשבתי שאני הולך למות. כולי חלש. חשבתי שאני לא חוזר הביתה כבר ואני מת", סיפר הנהג ההסעות ל'כאן חדשות', יוסי מועלם מאיחוד הצלה, שטיפל בו המשיך מה התחרש לאחר הלינץ׳: "נסענו לשם עם אמבולנס וקיבלנו בחור חבול בכל חלקי גופו".

"המראה לא היה נעים לעיניים בכלל ואני חובש שטיפל בלא מעט מקרים. הוא היה גמור ובקושי יכול היה לדבר איתנו. לפי מה שסיפר, השאיר את הרכב מאחור והיה שם גם סכום כסף לא מבוטל שהשאיר במכונית", הוסיף מועלם.

בתוך כך, המשטרה הודיעה הבוקר כי במהלך המהומות שאירעו הלילה בירושלים בין יהודים לערבים נעצרו והועברו לחקירה 44 חשודים בגין עבירות של יידוי אבנים, ירי זיקוקין, תקיפות שוטרים ואירועי אלימות שונים שהתרחשו ברחבי העיר. כמו כן כ-20 שוטרים נפגעו במהלך פעילותם וטופלו על ידי מערך הרפואה של מחוז ירושלים. שלושה מהם פונו להמשך טיפול רפואי.

לפי המשטרה, בהמשך הלילה נמשכו אירועי הפרות הסדר שכללו יידוי אבנים, ירי זיקוקין, אלימות והתפרעות בצומת זקס, ואן פאסן, צומת יהודאי, צומת שבטי ישראל והחומה השלישית עם כביש בר לב, צומת הנביאים ובסמוך לשער שכם. "גם במקומות אלו פעלו השוטרים בנחישות להשבת הסדר, במרבית המקרים נאלצו להשתמש באמצעים, והדפו את המתפרעים בכדי למנוע עימותים בין המעורבים", נמסר.

במוקדים רבים ברחבי ירושלים, התפתחו הלילה עימותים קשים בין יהודים לערבים שלוו בהפרות סדר אלימות במיוחד. במספר מקרים הותקפו יהודים על ידי צעירים ערבים. כוחות משטרה גדולים פעלו במהלך הלילה במוקדי החיכוך הרבים בניסיון להפריד בין הצדדים.

השיא, כאמור, התרחש במהלך הלילה, כאשר הנהג החרדי שנסע עם רכבו במזרח ירושלים, הותקף באלימות קשה מצד צעירים ערבים שחבטו בו עד זוב דם. רכבו הוצת על ידי הצעירים ונשרף כליל. הוא פונה על ידי אמבולנס לקבלת טיפול רפואי בבית החולים והמשטרה הודיעה כי פתחה בחקירה.

ניסיון לינץ לינץ' בירושלים תקיפת חרדי מהומות בירושלים שער שכם יחיא ג'רדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד