י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
האזרחים זועמים

מדוע ממליץ נשיא איראן לקנות דגים במקום בשר

חסן רוחאני, נשיא איראן ממליץ לאזרחיו לקנות דגים יקרים, אם הם לא יכולים להרשות לעצמם בשר. האזרחים מבקרים בחריפות את הממשל שבעקבות הניהול הכלכלי הכושל הם הגיעו למצב הנוכחי

מדוע ממליץ נשיא איראן לקנות דגים במקום בשר
דגים צילום: יעקב נחומי, פלאש90

נשיא איראן חסן רוחאני, ממליץ לאזרחי איראן לרכוש דגים יקרים, אם הם לא יכולים להרשות לעצמם לקנות בשר, על רקע מחירי הבשר שמרקיעים שחקים במדינה. 

הבעיה היא שאיראן היא מדינה צחיחה שבה דגים ומזון מהים הם כמעט מותרות שאנשים במחוזות יבשתיים בקושי יכולים להרשות לעצמם, אפילו במהלך ארוחת הערב המסורתית של השנה החדשה.

מאחר שהאינפלציה למזון ושתייה התייקרה ב-60 אחוזים ואיראנים רבים אינם יכולים להרשות לעצמם בשר ועוף, האזרחים באיראן תוקפים ברשתות החברתיות את הממשלה על ניהול שגוי של הכלכלה במדינה. התגובה הנוכחית של רוחאני על רכישת דגים במקום בשר ועוף, עשויה להוביל לביקורת וללעג רב יותר, במיוחד בכך שהוא האשים את הסנקציות האמריקניות במחסור בעופות.

באתרי החדשות המתנגדים למשטר, נאמר כי אנשים בענף המזון אמרו כי המחסור בבשר עוף בחודשים האחרונים אינו קשור לסנקציות והוא תוצאה של ניהול כושל של הממשלה.

אחד מדוברי הפרלמנט האיראני, מוחמד באקר קאליבף, תקף בתחילת החודש הקודם את מדיניותו של הנשיא, חסן רוחאני, ודיבר על מצבה הקשה של המדינה, שבה האזרחים נאלצים לעמוד שעות בתור על מנת לקבל עוף בזול.

קאליבף אמר כי הוא פגש אנשים עומדים שעות בתור. "פגשתי בעיר משהאד אזרח שקרא לי לבוא ולראות את התור לחלוקת עוף. אנשים לא יכולים להרשות לעצמם לקנות עוף כי מחירו הרקיע שחקים. זה מצב שאסור לנו לקבל", אמר.

כלכלת איראן חסן רוחאני דגים בשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד