י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הוסרו המגבלות

שבת של אש בדרום: עשרות רקטות נורו מהרצועה צה"ל תקף

שבת סוערת בדרום הארץ: עשרות רקטות נורו במהלך השבת לעבר יישובי הדרום ובעיקר ליישובי עוטף עזה. רובן נפלו, אך בשטחים פתוחים | ראש הממשלה נתניהו כינס דיון בטחוני עם שר הביטחון גנץ והרמטכ"ל כוכבי | צה"ל תקף בתגובה כמה יעדים של חמאס מהאוויר ומהקרקע 

שבת של אש בדרום: עשרות רקטות נורו מהרצועה צה"ל תקף
מחבלי חמאס לפני שיגור טילים צילום: Abed Khatib/Flash90

הסלמה בדרום: מטחי ירי כבדים בוצעו השבת מכיוון רצועת עזה לשטח ישראל, במהלכם נורו 36 רקטות לדרום וליישובי עוטף עזה. שלוש מהן נפלו בשטחי המועצות האזוריות שער הנגב ואשכול מבלי לגרום לנפגעים, ארבע יורטו בידי מערכת כיפת ברזל והיתר נפלו בשטחים פתוחים. צה"ל תקף בתגובה יעדים של החמאס גם מהאוויר וגם מהקרקע.

בעקבות כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס דיון בטחוני בקריה, בהשתתפות שר הביטחון בני גנץ, ראש המל"ל מאיר בן שבת והרמטכ"ל אביב כוכבי. באמצע הדיון נורו רקטות מעזה לכיוון הים.

עם סיום הערכת המצב מסר נתניהו כי "סיימתי עכשיו הערכת מצב ביטחונית עם שר הביטחון, שר הבט"פ, הרמטכ"ל, ראש השב"כ ומפכ"ל המשטרה. מול רצועת עזה - הנחיתי להיערך לכל תרחיש. שמענו גם את הסקירה על המצב בירושלים מהמפכ"ל - אנחנו רוצים קודם כל להבטיח חוק וסדר. אנחנו שומרים על חופש הפולחן כמו כל שנה, לכל התושבים וגם לכל המבקרים בירושלים. אנחנו דורשים כרגע את מילוי החוק ואני קורא להרגעת הרוחות מכל הצדדים".

מדובר צה"ל נמסר כי "הסתיימה במחנה רבין (הקריה) הערכת מצב בראשות ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי ובהשתתפות סגן הרמטכ"ל, ראש אגף המבצעים, מפקד פיקוד הדרום, מפקד פיקוד העורף, ראש אגף המודיעין ונציגיו, מפקד חיל האוויר, מפקד פיקוד המרכז, מפקד חיל הים, מתפ"ש, נציגי משטרת ישראל, שב"כ והמל"ל ומפקדים נוספים". עוד נמסר כי "בהערכת המצב הנחה הרמטכ"ל על שורת צעדים ותגובות אפשריות והערכות להסלמה. לאור האירועים וההתפתחויות הצפויות, החליט הרמטכ"ל לדחות בשלב זה את נסיעתו לארצות הברית".

שליח האו"ם למזרח התיכון, תור ונסלנד אמר כי הוא "מגנה כל אלימות וחוזר על קריאתי לכל הצדדים לפעול למניעת הסלמה נוספת. האו"ם פועל עם כל הנוגעים בדבר כדי להרגיע את המצב".

לדבריו, "הפרובוקציות ברחבי ירושלים חייבות להיפסק. ירי הרקטות חסר ההבחנה כלפי מרכזי אוכלוסיות בישראל מפר את החוק הבין-לאומי חייב להיעצר. אני מגנה כל אלימות וקורא לכל הצדדים לפעול ככל האפשר כדי למנוע הסלמה, במיוחד בזמן חודש רמדאן הקדוש. האו"ם פועל עם כל הצדדים כדי למנוע הסלמה של המצב".

יצוין כי נכון לשעה זו הוסרו כל ההגבלות על יישובי עוטף עזה, מתוך הערכה כי סבב ההסלמה הסתיים.

הסלמה בדרום שיגור רקטות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד