י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הרבנים יצאו במכתב חריף

סערה באחיסמך: מתחם בתי הכנסת בסכנת פינוי

מתחם של בתי כנסת המכילים תשע קהילות מכל הגוונים בשכונת אחיסמך בלוד בסכנת פינוי. רבני המקום הוציאו מכתב חריף נגד אלו שעינם צרה בכך ומודיעים שרק רבני הקהילות הם מייצגים את הציבור מול העירייה

סערה באחיסמך: מתחם בתי הכנסת בסכנת פינוי
מבנה בתי הכנסת באחיסמך צילום: באדיבות המצלם

שכונת אחיסמך או גני איילון כפי שהיא נקראת כיום התאכלסה לפני כשנה וחצי בקרוב לאלף משפחות חרדיות, ולמרות מאמצים רבים חודשים לאחר אכלוס התושבים לא היו בתי כנסת ראויים לטובת התושבים.

בפעילותו של ראש העיר יאיר רביבו יחד עם צוות העירייה הוחלט באופן חריג להקצות שטח נרחב בו יוקמו בתי כנסת לכלל הקהילות והחוגים, בתי הכנסת נועדו למשך חמש שנים עד לבניית בנייני קבע.

ואכן, לפני כחודש וחצי החלו לפעול בשטח בתי כנסת גדולים ומרשימים הפעילים סביב לשעון בלימוד ותפילות, ובהם גם כוללים רבים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי לפני כשבוע וחצי נדהמו התושבים לגלות כי המחלקה המשפטית בעיריית לוד שמה את עינה על המתחם כולו, כאשר לטענת גורמים במחלקה המתחם כולו איננו חוקי, ואף יש להורסו. ימים ספורים לאחר מכן הגיעו צווים המורים על איסור שימוש בבתי הכנסת כבר בקרוב.

נציגי הציבור והרבנים שפנו לעירייה, הופתעו לגלות כי גם ראש העיר ובכירי העירייה, אינם יודעים מאיפה נפלה עליהם הצרה הזאת, לדברי כמה עסקנים במקום "לתדהמת כולם מתברר כי גורמים צרי עין מתוככי השכונה החרדית הם שפנו ואף הפעילו לחץ על המחלקה המשפטית להצר את צעדי בתי הכנסת".

ראש העיר יחד עם בכירי העירייה ניגשו לעניין מידית במלוא הרצינות בכדי לפתור את הבעיה בצורה מהירה, ולא להשבית חלילה את קול התורה.

בעקבות כך רבני הקהילות המזועזעים יצאו במכתב חריף שלטענת התושבים במקום הוא "חריג בחומרתו, עם מסרים חדים בנוגע לצורת ההתנהלות הכללית בשכונה, שלא תוכל להמשיך כפי שהיה".

במכתבם הרבנים מודים לראש העיר על מאמציו לטובת העניין, ומגנים בחריפות את המלשינים. כמו כן הם מבהירים כי אף רב קהילה אחר ולא שום גורם חשוב ככל שיהיה איננו רשאי לייצג את הקהילות השונות מלבד הקהילות עצמם ורבניהם.

תושבים עמם שוחחנו הביעו את תקוותם כי המלשינים יוקעו ומאמצי העירייה ישאו פרי להותיר את המתחם כולו על כנו לתועלת הציבור. 

אחיסמך בתי כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד