ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
עימות חזיתי בתוך הגוש

סמוטריץ׳ תוקף "יכול להיות שהגיע הזמן להחליף את נתניהו" וסופג

ח"כ סמוטריץ' מעורר הלילה סערה בתוך גוש נתניהו כשהעלה תהייה, שמא יש להחליף את נתניהו | בליכוד תקפו בתגובה וכינו זאת כפיות טובה: "הליכוד תרמו 3 מנדטים לציונות הדתית ושריינו להם ח"כ נוסף, מוטב שיגלה מינימום של צניעות, אחריות והכרת הטוב" | גם גפני הצטרף למתקפה

סמוטריץ׳ תוקף "יכול להיות שהגיע הזמן להחליף את נתניהו" וסופג
בצלאל סמוטריץ'/בנימין נתניהו צילום: הדס פרוש, פלאש 90

בעקבות הירי לדרום והעימותים בשבוע האחרון בירושלים, יו"ר 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ׳ העלה הלילה (ראשון) את האפשרות שהגיע זמנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ללכת הביתה.

"‏תגידו, אחרי אין ספור אירועי טרור ולינצ'ים של האויב הערבי בימים האחרונים ואחרי מטח טילים מעזה לישובי הדרום נתניהו אשכרה קרא הערב 'להרגיע את הרוחות מכל הצדדים'???", תהה סמוטריץ׳ והמשיך, "יכול להיות שבאמת הגיע הזמן להחליף אותו".

דבריו של סמוטריץ' בעקבות דברים שאמר אמש רה"מ בנימין נתניהו: "סיימתי לפני כשעה הערכת מצב ביטחונית עם שר הביטחון, שר הבט"פ, הרמטכ"ל, ראש השב"כ ומפכ"ל המשטרה. מול רצועת עזה - הנחיתי להיערך לכל תרחיש. שמענו גם את הסקירה על המצב בירושלים מהמפכ"ל - אנחנו רוצים קודם כל להבטיח חוק וסדר. אנחנו שומרים על חופש הפולחן כמו כל שנה, לכל התושבים וגם לכל המבקרים בירושלים".

וזה המשפט שהרתיח את סמוטריץ', "אנחנו דורשים כרגע את מילוי החוק ואני קורא להרגעת הרוחות מכל הצדדים". כך נתניהו.

בתגובה, יו"ר סיעת 'הליכוד' מיקי זוהר הגיב לסמוטריץ׳ ותקף: ‏"כפיות טובה. קווים לדמותה. עברת את אחוז החסימה כי הליכוד תרם לך 3 מנדטים, קצת צניעות לא תזיק".

סמוטריץ׳ לא נותר חייב, והגיב לח"כ זוהר: ‏"מיקי, אם כל אחד כאן שטוען שהוא "תרם" לי 3 מנדטים היה אכן עושה את זה היו לי היום 15 מנדטים.. אז חאלס כבר עם השטויות האלה".

"ביבי לא עשה לי טובה אישית ולכל אורך הדרך הדגשתי שאני לא מחויב לו אישית אלא לערכי הימין והציונות הדתית שלי", תקף יו"ר 'הציונות הדתית' והמשיך, "פקרת מדינת ישראל וביטחון אזרחיה לפורעים ערבים ואז ראש ממשלה שמרגיש מהאו"ם זה לא חלק מהערכים שלי".

"צר לי. בדיוק כמו הקמת ממשלה שנשענת ותהיה תלויה בתומכי טרור ששוללים את קיומנו כאן ונותנים גב לפורעים האלה. ובמשפט אחד שהגיע הזמן שאתה וחבריך תפנימו: אני איש ימין לא ביביסט", הוסיף סמוטריץ'.

גם במפלגת 'הליכוד' הרשמית תקפו את סמוטריץ' ומסרו: "אחרי שראש הממשלה והליכוד תרמו 3 מנדטים לציונות הדתית ושריינו להם ח״כ נוסף ברשימת הליכוד, וכשבצלאל סמוטריץ׳ לא שותף להערכות המצב הביטחוניות הרגישות ביותר".

"מוטב שסמוטריץ׳ יגלה מינימום של צניעות, אחריות והכרת הטוב ולא ישתלח בראש הממשלה שעובד לילות כימים לטובת ביטחון ישראל", הוסיפו.

גם יו"ר 'יהדות התורה' ח"כ משה גפני הצטרף לחגיגה ותקף את הח"כ הסרוג: "סמוטריץ' יכתיר את יאיר לפיד כראש ממשלה, את אביגדור ליברמן כשר האוצר ויפגע בארץ ישראל כדרכם של הסיקריקים מאז ומעולם".

בכירי רבני המגזר נתנו לסמוטריץ' את הלגיטימציה

הקריאה של סמוטריץ׳ באה לאחר שכמה רבנים בכירים במגזרו, רמזו בעיתוני סוף השבוע כי על נתניהו להסיק מסקנות - ולפרוש מהחיים הפוליטיים.

"זה ביזיון למדינה שהיא כאשר היא זקוקה לקולות חברי הכנסת שתומכים בטרור. כאן יש אלטרנטיבה", טען הרב אליקים לבנון, רב המועצה אזורית שומרון בראיון ל'מקור ראשון' והמשיך, "ראש הממשלה יכול לפרוש, לצאת לנבצרות זמנית או משהו אחר, וייתן למישהו אחר לעמוד בראש".

"אז תהיה ממשלה בריאה ויציבה הנשענת על קולות היהודים והכל טוב. בזה אני חולק על סמוטריץ׳ לחלוטין", הוסיף הרב לבנון.

גם רבה של צפת, הרב שמואל אליהו התייחס ברמז ואמר למראיין: "אתה גורר אותי למקום פוליטי, אבל אומר לך במישור העקרוני שהפתרון אינו מוטל רק על כתפי סער, בנט ואלקין אלא גם על נתניהו".

"אין מדובר בהקמת ממשלה שימנית ושאינה ימנית", התייחס הרב אליהו לאפשרות שיתמכו ברע"מ והמשיך, "אסור להיות תלויים באצבעות שלהם. הרי הם במוצהר מגדירים עצמם פלסטינים ולא ישראלים".

"כשהם מצהירים שהם אינם חלק מהלאום הישראלי ומעדיפים את האינטרס של ערפאת, איך אוכל לשים את עצמי במצב שבו אני תלוי בגחמותיהם?", תהה רבה של צפת.

בצלאל סמוטריץ מיקי זוהר ראש הממשלה בנימין נתניהו משה גפני מפלגת הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד