י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
'מלך הנעדרים'

החסיר עבודה במשך 15 שנה וגרף 650,000 דולר

עובד המגזר הציבורי באיטליה שבר שיא עולמי, אולם שלילי. הוא גרף 650 אלף דולר, למרות שנעדר מעבודתו בבית חולים במשך 15 שנה | התופעה הינה נרחב באיטליה ובמשטרה מנסים לעשות לה סוף

החסיר עבודה במשך 15 שנה וגרף 650,000 דולר
צללית. אילסוטרציה צילום: unsplash

עובד בית החולים בעיר קטנזארו שבמחוז קלבריה באיטליה, המשיך לקבל שכר חודשי בסך כולל של כ-650,000 דולר למשך 15 שנה, אף שלא הגיע לעבודה כל השנים. בתקשורת האיטלקית, הוגדר העובד במגזר הציבורי כ"מלך הנעדרים" ששבר את השיא הלאומי.

המשטרה טוענת כי עובד בית החולים המשיך לקבל שכר חודשי בהיקף כולל של 538,000 אירו, למרות שלא הגיע לעבודתו בבית החולים פוגליזה צ'אצ'יו מאז 2005.

האיש כיום בן 67, עומד בפני האשמות בגין שימוש לרעה בתפקיד, זיוף וסחיטה מחמירה. שישה מנהלים נחקרים גם הם בחשד כי מילאו תפקיד בכיסוי היעדרותו לכאורה, דבר שמקובל במגזר הציבורי באיטליה שאחד מכסה על השני.

בחקירתה אספה המשטרה ראיות מתיעוד הנוכחות והשכר, וכן עדויות מצד עמיתים לעבודה. בשנת 2005 נטען כי האיש איים על מנהלת בית החולים שתמנע מלהגיש דו"ח משמעתי בגין היעדרותו.

המנהלת פרשה אז והיעדרותו של האיש נמשכה ללא הפוגה, נוכחותו לא נבדקה כמו גם מחלקת משאבי אנוש מעולם לא נבדקה. ה'גארדיאן' מדווח, כי בשנת 2016 הממשלה החמירה את החוק נגד זיוף במקומות עבודה, לאחר שכמה חקירות משטרתיות חשפו עד כמה שיטת ההיעדרות פושה בכל המגזר הציבורי.

בחקירות הללו המשטרה השתמשה במצלמות מעקב מיוחדות כדי ללכוד 35 עובדים באולם העירייה של סן רמו, כדי לגלות מי רימה את מערכת שעות העבודה לפחות למשך שנתיים. נשותיהם של שניים מהעובדים נתפסו כשהן משתמשות בכרטיסי הצוות של בעליהן כדי להחתים את הכרטיס, אך בעליהן כלל לא הופיע לעבודה. אנשי צוות אחרים הסתובבו בטיולים ובילויים, שופינג או יציאה עם חברים. במקרה אחר תועד שוטר שמגיע עם פיג'מה להחתים כרטיס מכיוון שהוא התגורר באותו בניין בו עבד.

איטליה היעדרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד