ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
הקטסטרופה באירופה

בלגיה ביקשה מגרמניה לאשפז אצלה חולי קורונה

בעוד בישראל נגיף הקורונה הולך ודועך כשרוב האוכלוסייה בעיקר זו המבוגרת מחוסנת, באירופה ממשיכים לספור חולים ומתים. בלגיה כבר הגיעה למצב של אי ספיקה ופנתה לגרמניה השכנה כדי שזו תאשפז אצלה חולי קורונה בלגיים

בלגיה ביקשה מגרמניה לאשפז אצלה חולי קורונה
אילוסטרציה צילום: unsplash

בתי חולים בלגיים שוב על סף קריסה. משרד הבריאות בבלגיה פרסם ביום שישי כי יחידות הטיפול הנמרץ במדינה מתקשות להתמודד עם הגל השלישי של נגיף הקורונה וביקשו מגרמניה עזרה בהורדת עומס של מטופלים, כך על פי גורם בריאות בלגי.

גרמניה כבר קיבלה בחודש נובמבר חולי קורונה במהלך הגל הקודם. אתר DW מדווח, כי מוקדם יותר החודש הובאו חולים נוספים הסובלים מקורונה לעיר אאכן הסמוכה, ממש מעבר לגבול בין המדינות.

"גרמניה כבר מוכנה לקחת חולים", אמר בכיר ממשרד הבריאות הבלגי מרסל ואן דר אואורה שהוסיף ותיאר כי "צוותי בתי החולים בבלגיה מותשים, ועמוסים הרבה מעבר ליכולותיהם". הוא לא ציין כמה חולים ניתן להעביר לבתי חולים גרמניים.

ואן דר אואורה הוסיף כי יש רק 82 מיטות ביחידות טיפול נמרץ ברחבי בלגיה, עם זאת, בלגיה עדיין מתכננת להקל על ההגבלות בשבועות הקרובים. ראש הממשלה, אלכסנדר דה קרו, אישר ביום שישי כי מסעדות ובתי קפה יוכלו להוציא שולחנות בחוץ החל מ-8 במאי, כאשר ארבעה אנשים רשאים לשבת בשולחן אחד.

קורונה בלגיה גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד