י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ההסלמה בדרום

הרמטכ"ל ביטל את ביקורו בארה"ב: "היערכות להתפתחויות אפשריות"

בעקבות ההסלמה ברצועת עזה וירי הרקטות ליישובי העוטף, הרמטכ"ל אביב כוכבי החליט לבטל את ביקורו הראשון בארצות הברית | במקומו של כוכבי יטוסו ראש אגף המודיעין, אלוף תמיר הימן וראש אגף אסטרטגיה ומעגל שלישי, אלוף טל קלמן | מצה"ל נמסר כי הביטול מגיע "לאור הערכת המצב הביטחונית ולטובת המשך היערכות להתפתחויות האפשריות"

הרמטכ"ל ביטל את ביקורו בארה"ב: "היערכות להתפתחויות אפשריות"
הרמטכ"ל כוכבי עם קציני פיקוד העורף צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי, החליט לבטל באופן סופי את נסיעתו לארצות הברית, זאת בשל ההסלמה בדרום ובירושלים. כוכבי היה אמור לצאת הבוקר (ראשון) לוושינגטון לביקור עבודה רשמי בארצות הברית כאורחו של יושב ראש המטות המשולבים, הגנרל מארק מילי, ולדון עמו בנושא תכנית הגרעין של איראן.

בצה"ל הודיעו כי ביקורו של הרמטכ"ל בארצות הברית בוטל "לאור הערכת המצב הביטחונית ולטובת המשך היערכות להתפתחויות האפשריות". מדובר צה"ל נמסר כי "ראש אגף המודיעין, אלוף תמיר הימן וראש אגף אסטרטגיה ומעגל שלישי, אלוף טל קלמן יטוסו הערב לארצות הברית ויקיימו מספר פגישות עם בכירים בצבא האמריקאי".

אחרי השבת הסוערת בעוטף עזה, במהלכה נורו עשרות לרקטות לעבר היישובי בגבול הרצועה, אמש (מוצ"ש) המשיכו ארגוני הטרור לבצע ירי. אזעקות נשמעו בשדרות וביישובים נוספים בעוטף. למרות זאת, צה"ל נמנע הלילה להגיב ולא תקף ברצועה.

ביקורו של הרמטכ"ל היה אמור להגיע ברקע השיחות בין המערב לאיראן על תכנית הגרעין. במסגרת המפגשים היה צפוי הרמטכ"ל לדון עם עמיתיו באתגרים הביטחוניים המשותפים שעל הפרק, ובראשם סוגיות הנוגעות לאיום הגרעין האיראני, מאמצי ההתבססות של איראן במזרח התיכון בכלל ובזירה הצפונית בפרט, מאמצי התעצמות חיזבאללה והשלכות איום הטילים המדויקים.

בעקבות כך ירי הרקטות וההסלמה בבירה, ראש הממשלה נתניהו כינס דיון בטחוני בקריה במהלך השבת, בהשתתפות שר הביטחון בני גנץ, ראש המל"ל מאיר בן שבת והרמטכ"ל אביב כוכבי. באמצע הדיון נורו רקטות מעזה לכיוון הים.

עם סיום הערכת המצב מסר נתניהו: "מול רצועת עזה - הנחיתי להיערך לכל תרחיש. שמענו גם את הסקירה על המצב בירושלים מהמפכ"ל - אנחנו רוצים קודם כל להבטיח חוק וסדר. אנחנו שומרים על חופש הפולחן כמו כל שנה, לכל התושבים וגם לכל המבקרים בירושלים. אנחנו דורשים כרגע את מילוי החוק ואני קורא להרגעת הרוחות מכל הצדדים".

עזה אביב כוכבי ארצות הברית הסלמה בדרום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד