י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הנהגת מרן בל"ג בעומר

הראש"ל בדברים נוקבים: "להיזהר מחילול שבת במירון"

בשיעורו השבועי עורר הראשון לציון הגר"י יוסף על העניינים הדרושים חיזוק לקראת ל"ג בעומר הקרב ובא | בדבריו הזהיר הראש"ל מחילול שבת של השוטרים הנמצאים במקום, כמו גם ה'שמות' הרבים המופצים בהר. ומה דינם של הישיבות והכוללים ביום זה | צפו

הראש"ל בדברים נוקבים: "להיזהר מחילול שבת במירון"
הגר"י יוסף נושא דברים

במהלך שיעורו השבועי עורר הראשון לציון הגר"י יוסף על הזהירות הנדרשת בל"ג בעומר החל בערב שבת, למנוע את חילול השבת של הנוסעים עצמם בכלל ושל השוטרים המאבטחים את האירוע בפרט.

בחלק השיעור העוסק בברכת הגומל אמר הראשון לציון: "אם כבר אני מזכיר את מירון צריך להזהיר, השנה ל"ג בעומר חל בליל שישי ויום שישי, הרבה אנשים מסתכלים על עצמם אינטרס של עצמם לנסוע למירון ואח"כ הם יוצאים מאוחר. יש שוטרים, שוטרים צריכים לכוון את התנועה, צריכים שלא יהיה בלגן, נמצאים שם השוטרים בפקודה, יש להם פקודה להיות שם ולשמור על הסדר".

הראש"ל הוסיף ואמר: "אם יישארו שם עד אחרי צהריים, השוטרים יצטרכו להישאר. ואז הם יחזרו לבית שלהם, כבר יהיה סמוך לערב או אפילו לילה כבר ויחללו שבת. נמצא, אותו אחד שבא להתפלל בקבר של מירון של רשב"י, בא להתפלל, והוא גרם לשוטרים לחלל שבת".

"לכן צריכים כל אחד לחשוב על הדבר הזה, מה יענה ביום פקודה בבית דין של מעלה, שהוא בא והתפלל וגרם לשוטרים לחלל שבת? שיצא מוקדם, שיחזור מוקדם, ילך בבוקר בצהריים כבר יחזור לעיר שלו. שאחרי צהריים שם יהיה כבר פחות או יותר לא יהיה צריך שוטרים ואז לא יחללו שבת בגללו צריך לשים לב לזה".

בנוסף עורר על נושא הגניזה: "גם כן שם במירון הרבה זורקים כל מיני פסוקים כל מיני ברכות, 'ועד הגניזה' ביקש לי להזהיר על הדבר הזה. שישמו לב, זה זלזול בדברים של קודש. אומרים, אם לא קראו בזה אין בזה קדושה, זה לא מוסכם, זה לא נכון, זה לא מוסכם לכל הדעות. סוף סוף כתוב שם פסוקים, כתוב שם כל מיני דברי קודש לכן צריך להשים לב לדבר הזה".

הגר"י יוסף המשיך ודיבר על סגירת הישיבות ביום זה: "אם כבר מדברים על מירון, עוד נקודה אני אגיד. אם היינו רואים את רשב"י, רבי שמעון בר יוחאי. היינו שואלים אותו כבוד הרב האם לסגור את כל עולם הישיבות כולל פונוביז' עכשיו בל"ג בעומר, שכולם ילכו למירון, את כל הכוללים לסגור, יש עשרות אלפי אברכים. אין, לסגור את כל הישיבות, אין ישיבות. יש חנוכה מצווה להדליק נר חנוכה, פורים לקרוא מגילה ושבת זכור. פה יש לעלות למירון. נעשה את זה? מה יגיד לנו רשב"י, כן תסגרו את הכל אין ישיבות אין כוללים? אין דבר כזה, וודאי שהוא לא יסכים לזה".

"מרן לפני חמישים שנה, קצת פחות, תשל"ג ל"ד, השנים ההם. הוא היה בא לתת שיעור אצלינו ב'חזון עובדיה' בכולל, הוא היה בא דווקא בל"ג בעומר לתת שיעור, והיו אברכים קצת מתמרמרים, יש לנו חלאקה, יש לנו כל מיני תירוצים מחפשים להתבטל, ורוצים ללכת. לא הרב צריך להגיע... אז כולם היו מפחדים והיו נשארים".

"הרב היה מתמרמר על זה, לסגור את כל הכוללים, לסגור את כל הישיבות מה קרה, מי שאין לו מסגרת של ישיבה אין לו מסגרת של כולל או בעלי בתים, וכיוצא בזה. אי אפשר שבית דין יבוא ויגזור לבטל את העלייה למירון, זה דבר חמור מאד. רבינו האריז"ל כתב על זה דברים קשים שלא עושים דבר כזה, בית דין לא יכול לעמוד ולגזור גזירה לא לנסוע למירון בגלל הפריצות, בגלל הביטול תורה, לא עושים את זה. אבל להגיד באופן גורף שכל הישיבות לסגור אותן וללכת למירון? אין שום מצווה" סיכם הראש"ל הגר"י יוסף.

הגר"י יוסף ל"ג בעומר חילול שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד