י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בעקבות גל הפשיטות והמעצרים

פרסום ראשון: מחאה המונית נגד המשטרה והעירייה

פרסום ראשון: בעקבות גל המעצרים והפשיטות המשטרתיות על גופים, אישים ומוסדות תורה וחסד באזור מאה שערים, מכריזים בעדה החרדית על יציאה לעצרת מחאה המונית נגד המשטרה ונגד עיריית ירושלים שמפעילה את עבודות הרכבת הקלה בציר בר אילן בירושלים. ל'בחדרי חרדים' נודע כי במקביל מתוכננת בארה"ב הפגנה נגד 'הקו הירוק' של הרכבת הקלה מול בנין הקונסוליה הישראלית

פרסום ראשון: מחאה המונית נגד המשטרה והעירייה
המהומות בין קיצוניים לעובדי הרכבת צילום: ישי ירושלמי

בשבועות האחרונים נרשמה עליית מדרגה במאבק הקנאים נגד סלילת ציר הרכבת הקלה בתוככי השכונות החרדיות בירושלים, ומחאות תכופות התקיימו על ציר בר אילן, כשחלקם אף קיבלו רוח גבית של ממש מגדולי ישראל המזוהים עם העדה החרדית וקהילות הקנאים.

על רקע מאבקים אלו על ציר הרכבת, ביצעה המשטרה במהלך השבוע האחרון מספר פשיטות משטרה שלוו באלימות ובפריצה לבתים פרטיים באישון לילה ולמשרדים של ארגוני חסד ועזרה, דבר שגרר זעם רב בקרב הקהלים הקנאיים בארץ ובעולם, כאשר לטענתם מדובר בניסיון שערורייתי לסתום פה למחאה לגיטימית וחשובה למגזר.

בעקבות כך, מכריזה העדה החרדית על עצרת והפגנה גדולה שתתקיים ביום שני, שם יכריזו על המשך המאבק נגד סלילת הרכבת הקלה בשכונות החרדיות, ועל הצטרפותם של קהלים חדשים למאבק. ל'בחדרי' נודע כי בעצרת ביום שני ישתתפו "זקני ירושלים", כשלראשונה יצטרפו באופן מוצהר זקני הקהילות החסידיות מכל שכונות הצפון – שעתידים להיפגע מהציר החדש של הרכבת הקלה.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים', כי בעקבות גל המעצרים והפשיטות המשטרתיות במאה שערים, מתכננים קהילות הקנאים בארה"ב לקיים הפגנה גדולה מול הקונסוליה הישראלית, נגד סלילת הרכבת הקלה בשכונות החרדיות. המפגינים ידרשו מהשלטונות להתערב בנעשה בעיר הבירה, לאור דיכוי קולות המחאה.

על פרטי ההפגנה ביום שני, נמשיך כאן לעקוב ולדווח

בר אילן הרכבת הקלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד