י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
נפתחה חקירה

זעזוע בצפת: אלמונים השחיתו את קברו של רב העיר

תושבים שהשתתפו הלילה בהלוויה בבית העלמין בצפת, גילו לתדהמתם כי קברו של רבה לשעבר של העיר, הגאון הרב לוי ביסטריצקי זצ"ל חולל בידי אלמונים | שוטרים הוזעקו למקום ונפתחה חקירה במטרה להגיע אל החשודים

זעזוע בצפת: אלמונים השחיתו את קברו של רב העיר
הקבר שהושחת צילום: באדיבות המצלם

קברו של הגאון הרב לוי ביסטריצקי זצ"ל, רבה לשעבר של העיר צפת ומרבני חסידות חב"ד, חולל הלילה בידי אלמונים שהשחיתו את המצבה ומחקו מילים שהיו כתובות עליה, באמצעות אבנים - כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

תושבים שהשתתפו הלילה (מוצ"ש) בהלוויה בבית העלמין, וחלפו סמוך לקברו של הרב ביסטריצקי זצ"ל, הבחינו בהשחתה והזעיקו את המשטרה. שוטרים שהגיעו לחלקת הקבר אספו ממצאים ונפתחה חקירה בניסיון להגיע אל העבריינים.

המצבה שהושחתה בצפת

האלמונים שביצעו את ההשחתה התמקדו במילה "זי"ע" (זכותו יגן עלינו) שהייתה רשומה אחרי שמו של הרבי מחב"ד זצ"ל. המעשה בוצע באמצעות אבנים, איתן גורדו המילים.

גורמים בעיר צפת ששוחחו עם 'בחדרי חרדים', טוענים כי הרקע להשחתה, הוא ככל הנראה פילוג בין קבוצות בחסידות חב"ד. "מדבור במעשה חמור ביותר", אומר גורם חב"די בעיר צפת. "מקווים שהמשטרה תגיע במהירות לפושעים.

הרב ביסטריצקי, נפטר ב-י"ט באב תשס"ב. בשנת תש"ס,  נדרס הרב בכוונה תחילה על ידי תמהוני בשם מאיר ברנס, ונפצע באורח קשה. בסופו של דבר הדורס לא הועמד לדין, זאת לאחר בדיקה שקבעה שאינו כשיר לעמוד לדין מבחינה נפשית.

קבר צפת חילול קברים הרב שמואל ביסטריצקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד