כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
חשיפת 'בחדרי חרדים'

"הילדים היו שותפים בכל המשחק" | כך נחשפה משפחת "האברך" הגוי

השתלשלות הפרשה שלב אחר שלב: כך נחשף "האברך" הגוי מהגבעה הצרפתית • ממידע שהגיע ל'בחדרי חרדים' בתו של המיסיונר פלטה לחברתה לכיתה כי משפחתה מאמינה בנצרות ובאותו האיש • 'בחדרי' בראיון נרחב עם החוקרת שחשפה את הפרשיה שמסעירה את הציבור

"הילדים היו שותפים בכל המשחק" | כך נחשפה משפחת "האברך" הגוי
אב המשפחה מתארח בראיון על הנצרות צילום: צילומסך

מאז נחשפה פרשיית "האברך" הגוי מירושלים לראשונה ב'בחדרי חרדים', זורמות למערכת עוד ועוד עדויות התומכות בפרטי המקרה המסעיר, שנדמה ונלקח מספר מתח בדיוני.

ממידע שהגיע ל"בחדרי חרדים", עולה כי בתו בת ה-13 של הגוי המתחזה, סיפרה לחברתה לכיתה בבית הספר החרדי, כי "אותו האיש מקבל את כולם, גם אם טעית, עדיין הוא יקבל אותך". הילדה המבועתת סיפרה את הדברים להוריה, והם מיד פוצצו את הפרשה.

הלם בקהילה החרדית בירושלים: סופר הסת"ם התגלה כגוי מיסיונר

חשיפת 'בחדרי': זהותו של הגוי שהתחזה לאברך הייתה ידועה זה שנים

החוקרת שאנון נוסן, מארגון 'בינינו' המתמחה במעקב אחרי מיסיונרים, חושפת ל'בחדרי' פרטים נוספים. לדבריה, "המשפחה נמצאת במעקב לפחות 7 שנים. ב-2014 חשפנו את המשפחה המנסה לקרב יהודים ל'אותו האיש' ברשתות החברתיות. פנינו לאב ושאלו אותו על מעשיו. הוא הודה כי הוא מיסיונר, והבטיח להתנתק מהכול. אנחנו המשכנו לעקוב אחריו, אך יום אחד הוא נעלם. כעת התברר כי הוא עבר עם אשתו וילדיו לגבעה הצרפתית, שם נטמע בקהילה החרדית והחל חיים חדשים, אך לכאורה מלאים בשקרים".

לדבריה של שאנון, הילדים היו שותפים להכול. הם ידעו כי הם נוצרים, והם שיחקו את המשחק בגדול. אך בסוף השבוע האחרון, אחת הבנות פלטה בטעות את הדברים על 'אותו האיש', והביאה להתפוצצות הפרשייה המטלטלת את הציבור החרדי.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי החומר על המשפחה נאסף, במטרה להעביר אותו לרשויות ההגירה בישראל, שכן המשפחה עלתה לישראל במרמה. אך מי שהקדים וחשף את הסיפור זו הילדה שסיפרה לחברתה לכיתה על אמונתה.

שאנון מסבירה כי לפני הפרסום הם היו חייבים לוודא שכל הסיפור נכון במאת האחוזים. "אי אפשר להאשים משפחה שלמה באשמת מיסיונריות ללא בדיקה מדוקדקת, זה יכול לעשות נזק לדורות הבאים. אנחנו חייבים לוודא שהאזהרות שלנו נכונות, התייעצנו עם רבנים ועם עסקנים, עקבנו אחר השורשים שלהם, וגילינו את האמת המרה".

ילדי המשפחה שהיו שותפים למשחק הכפול

עוד אומרים בארגון 'בינינו': "מהמידע שלנו עולה, כי אין שום סימן או הוכחה שהמשפחה עם שורשים יהודיים. אם אבי המשפחה מיכאל טוען אחרת, שיוכיח את הדברים יחד עם אישור ממשרד הפנים. אין לנו גישה למחשבים של משרד הפנים, אך ככל הידוע לנו אין להם שום הוכחה שהם יהודים, בעוד אנחנו הוכחנו שהם לא יהודים".

שאנון מספרת כי האמא שנפטרה לא הייתה יהודייה. היא נחשפה בזמן שארגנה קבוצות ברשתות החברתיות, שם קידמה את היהדות, תוך שהיא מערבת תכנים מהנצרות. בתקופה האחרונה חלתה במחלה הקשה, ולפני חג הפורים האחרון היא הלכה לעולמה ונקברה בהר המנוחות בהלוויה יהודית מלאה.

בעקבות כך, הקהילה בגבעה הצרפתית הקימה קרן עבור המשפחה והתגייסה לסייע להם ככל הניתן. בזמן הזה הארגון התחקה אחר השורשים וגילה את שם המשפחה האמיתי ששונה, וכי המשפחה במקור מפנסילבניה.

בארגון 'בינינו' תחקרו את האב על מטרת התחזותו לחרדי, והוא השיב, כי הם אלו שאמורים לבשר את בואו של 'אותו האיש'. "אנחנו מצפים לבשר ליהודים על בואו של 'אותו האיש', ולכן אנחנו מתערים בקהילה החרדית, כדי לזכות לבשר את הגעתו".

מהפרטים עולה, כי מיכאל, אב המשפחה, לימד את הנצרות בסיאטל וערך חתונות נוצריות.

תומאס, אביו של מיכאל הלך לעולמו בשנת 2006, בגיל 60 אביו היה חבר בכנסיה בקארנייס פוינט בניו ג'רזי. למיכאל עוד אח ואחות המתגוררים בארה"ב.

עוד התגלה, כי כיום מיכאל עובד במכון כושר השייך לארגון נוצרי בירושלים, ושם ניסה להנחיל את הנצרות לאנשים שהגיעו למקום.

בתיעוד שהגיע ל'בחדרי חרדים' נראה אב המשפחה מתראיין לתוכנית נוצרית בטלוויזיה, ומדבר שם דברי כפירה נוראיים שמפאת כבוד הקוראים וחומרת הדברים, אנו נדלג עליהם.

כזכור, 'בחדרי' חשף, כי המשפחה התערתה בציבור החרדי, הילדים לומדים במוסדות חינוך חרדים בירושלים, ולפני שנים, אב המשפחה אף למד בכולל המקובלים של הרב בניהו שמואלי ששימש סנדק לאחד הילדים.

האברך הגוי גבעה הצרפתית מסיונרים פעילות מסיונרית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד