י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מאות פצועים

צפו: פיצוץ בבי"ח לקורונה הוביל למותם של יותר מ-80

מעל ל-80 הרוגים ועוד מאות פצועים בפיצוץ בבלון חמצן שהתרחש בבית חולים לחולי קורונה בבגדד. בין ההרוגים היו לפחות 28 חולים מחוברים למכשירי הנשמה | צפו

צפו: פיצוץ בבי"ח לקורונה הוביל למותם של יותר מ-80
הפיצוץ בבית החולים צילום: צילום מסך

אסון בעיראק. פיצוץ במיכל חמצן בבית החולים איבן ח'טיב בבירה בגדד, גרם לשריפה שהביאה למותם של 82 אנשים, ולפציעתם של יותר ממאה נוספים. ועדה של משרד הבריאות נבחרה כדי לחקור את האירועים שהובילו לפיצוץ, ולהציג את הממצאים מחר לוועדת שרים בראשותו של ראש הממשלה, מוסטפא כאזמי.

השריפה שנגרמה על ידי התפוצצות מיכל חמצן בבית חולים שטיפל בחולי קורונה, הביאה למותם של לפחות 82 בני אדם ויותר מ-110 נוספים נפצעו.

ראש ממשלת עירק מוסטפא אל-כאזמי הגיב לאסון על ידי פיטורי כמה בכירים בבית החולים, וכן השעה את שר הבריאות במדינה והודיע כי יפתח בחקירה.

השריפה פרצה מוצאי שבת, כוחות הכיבוי שהגיעו במהירות, מיהרו להילחם בלהבות שהשתוללו בקומה השנייה בבית החולים, האש כובתה בשעות הבוקר המוקדמות. בין ההרוגים היו לפחות 28 חולים מחוברים למכשירי הנשמה, לחולים היה תסמינים חמורים של נגיף הקורונה, כך דווחו כלי תקשורת מקומיים. אמבולנסים הובילו עשרות פצועים מהמקום, משרד הבריאות העיראקי מסר כי לפחות 200 בני אדם חולצו מהמקום.

השריפה החלה בקומה המיועדת לחולים ביחידה לטיפול נמרץ עם בעיות בריאה, בישיבת חירום אמר ראש ממשלת עיראק. "רשלנות בעניינים כאלה אינה טעות, אלא פשע שעל כל הצדדים הרשלנים לשאת באחריותו". הוא נתן לרשויות בעירק 24 שעות להציג את תוצאות החקירה.

עיראק קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד