כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הבחור לא פראייר

דיווח: כך רע"מ מסבכת לבנט את ההרכבה

בעוד בגוש השינוי מתקדמים במו"מ בין המפלגות ובחלוקת התיקים, בכירים במפלגה האסלאמית אומרים כי הם מעדיפים בחירות חוזרות, מאשר להימנע בהצבעה על ממשלה כלשהי: "או שנתמוך או שנצביע נגד" | התנאי עלול להקשות על בנט להסכים להישען עליהם

דיווח: כך רע"מ מסבכת לבנט את ההרכבה
מנסור עבאס צילום: פלאש 90

לאחר שנפסלה האפשרות כי יביעו תמיכה מבחוץ בממשלת ימין בעקבות סירובו העיקש של בצלאל סמוטריץ׳ וששת חבריו, הערב (ראשון) פורסם מפי בכירים במפלגת 'רע"מ' כי הם מציבים דרישה חדשה.

על פי הפרסום ב'חדשות 12', הבכירים במפלגתו של מנסור עבאס, מצהירים כי הם לא מוכנים להימנע בשביל כל ממשלה שתבוא לאישור הכנסת, אלא או לתמוך מבחוץ או להתנגד.

הבכירים מבהירים כי הם אף מעדיפים סבב חמישי של בחירות, מאשר להימנע: "‏מעדיפים בחירות חמישיות על הימנעות, או שנתמוך בממשלה שתקום או שנצביע נגד", צוטטו הגורמים.

מכיוון שסמוטריץ׳ כבר הביע את התנגדותו להישען על 'רע"מ' בכל קונסטלציה, לכן הדרישה הזו בעיקר מקשה על יו"ר 'ימינה' נפתלי בנט. שכן האופציה היחידה שנותרה למפלגה האסלאמית היא לתמוך בממשלת לפיד-בנט, וספק אם האחרון יסכים לכך.

לצד זאת, מוקדם יותר היום, חבר הכנסת יאיר גולן מ'מרצ' פרסם ציוץ, אשר מקשה על המו"מ סביב חלוקת התיקים: "אני לא רואה איך מצבו של בנט משתפר אחרי בחירות 5 וגם לא של סער". כתב גולן והוסיף, "אין שום סיבה שהשמאל יוריד את ראשו ויוותר על השפעתו וכוחו היחסי בממשלת השינוי".

"יש לנו אידיאולוגיה וחזון לישראל מעבר להזזת נתניהו, לשמה נבחרנו לכנסת ועליה נתעקש", הבהיר סגן הרמטכ"ל לשעבר יאיר גולן.

ב'ליכוד' מנצלים את אי הבהירות, ואתמול דווח כי גורמים בתוך המפלגה פנו לשני חברי כנסת מ'ימינה' במטרה שיערקו אליהם, כדי למנוע מנפתלי בנט להקים ממשלה עם גוש השינוי.

על פי הדיווח ב'חדשות 12', מדובר בחברי הכנסת אביר קארה ועידית סילמן מ'ימינה' שקיבלו הצעה מגורמים במפלגת השלטון, לפיה יעזבו את מפלגתם וישובצו ב'ליכוד', אך השנים דחו את ההצעה בשתי ידיים.

גורמים ב'ליכוד' מספרים כי בכל פנייה הם נתקלו בחומה בצורה של אנשי ימינה, וגורם בכיר במפלגה מסביר: "ההצעות לא הגיעו לרמת פירוט כי ההנחיה לחברי הסיעה לומר - לכו נסו להרכיב ממשלה, יש לכם את האצבעות שלנו".

מפלגת רע"מ מנסור עבאס ממשלת בנט לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד