י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
המתיחות בירושלים

בעקבות המהומות: המפכ"ל הורה להסיר את הגדרות בשער שכם

אחרי למעלה משבוע של מתיחות בירושלים שהידרדרה לאלימות חמורה כלפי חרדים ועימותים קשים בין ערבים לכוחות המשטרה, המפכ"ל רנ"צ קובי שבתאי הורה הערב על הסרת המחסומים בשער שכם | אתמול טען המפכ"ל: "המהומות לא פרצו בגלל שלא אפשרנו גישה למדרגות בשער שכם"

בעקבות המהומות: המפכ"ל הורה להסיר את הגדרות בשער שכם
מחסומים בשער שכם צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מפכ"ל המשטרה רב ניצב קובי שבתאי הורה הערב (ראשון) להסיר את המחסומים שהוצבו בשער שכם שבעיר העתיקה, בצל המתיחות הרבה ששררה בירושלים במהלך השבוע האחרון. הערבים שזעמו על התערבות המשטרה, התעמתו מדי ערב עם הכוחות שהשתמשו באמצעים לפיזור הפגנות.

במערכת הביטחון דנו בימים האחרונים במצב הביטחוני בבירה, שהוביל במהלך השבת גם לירי רקטות לעבר עוטף עזה. האירועים לוו בתקיפות אלימות חרדים במוקדים רבים ברחבי ירושלים.

אתמול הגיע המפכ"ל סמוך לשער שכם והתייחס למתיחות בבירה. "בשבוע האחרון עברנו מספר אירועים חריגים, זה התחיל בשבוע הטיקטוק שבמהלכו היו מספר אירועים שגרמו להסתה". הוא הוסיף כי "משטרת ישראל פעלה עד ליום חמישי בצורה נחושה ועם כל הכלים שעומדים לרשותנו והצלחנו לשים את היד כמעט על כל המבצעים באותם אירועים ולהביא אותם לדין".

באשר להצבת המחסומים, אמר המפכ"ל: "המהומות לא פרצו בגלל שלא אפשרנו גישה למדרגות בשער שכם, הסטטוס הזה קיים למעלה מעשור שבו מאפשרים יציאה חופשית משער שכם, שום סטטוס לא השתנה. בכל רמדאן יש אירועים כאלה ואחרים, הפעם זה מוקצן וניתן לזה את המענה".


”המשטרה נמצאת כמעט בכל ירושלים, מהומות ואירועים חריגים היו בכל המקומות והיו שוטרים שם", הוסיף המפכ"ל. "שוטרים נפגעו והצלחנו למתן את האירועים. הגזרה לא שקטה, אי אפשר להתעלם".

קובי שבתאי מהומות בירושלים שער שכם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד