י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
תיעוד השיגור

הירי התחדש: רקטה שנורתה נפלה בעוטף עזה

רקטה שנורתה מרצועת עזה, נפלה הערב בשטח פתוח במועצה האזורית שכר הנגב | לא היו נפגעים ולא נגרם נזק | מוקדם יותר קיים הרמטכ"ל הערכת מצב באוגדת עזה והורה להיערך לאפשרות של הסלמה

הירי התחדש: רקטה שנורתה נפלה בעוטף עזה
מערכת כיפת ברזל בפעולה צילום: Uri Lenzl/Flash90

אחרי יממה של שקט, הפלסטינים חידשו הערב (ראשון) את הירי לעבר עוטף עזה. סמוך לשעה 22:30 הופעלה התרעה בשטח פתוח ורקטה ששוגרה מהרצועה נפלה בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב. תושבים בכמה יישובים בעוטף עזה דיווחו על שמיעת פיצוצים כתוצאה מהירי.

במהלך סוף השבוע נורו מעזה עשרות רקטות לעבר שטח ישראל. בליל שבת תקפו מטוסי חיל האוויר מטרות רבות של ארגון הטרור חמאס ברצועה. יחד עם זאת, צה"ל נמנע מלהגיב לירי שבוצע אמש (מוצ"ש) מהרצועה.

מוקדם יותר היום קיים הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי הערכת מצב מבצעית במפקדת אוגדת עזה. הרמטכ"ל הנחה על המשך המוכנות למגוון תרחישים בזירה הדרומית, לצד קידום ההיערכות להסלמה. בנוסף, נפגש הרמטכ"ל עם ראשי הרשויות באיזור לשיחה על ההתפתחויות האחרונות.

בהערכת המצב השתתפו סגן הרמטכ"ל, האלוף אייל זמיר, מפקד פיקוד דרום, אלוף אליעזר טולדנו. מפקד פיקוד העורף, אלוף אורי גורדין. ראש אגף מבצעים, אלוף אהרון חליוה. ראש אמ"ן, אלוף תמיר הימן ונציגיו. מפקד פיקוד מרכז, אלוף תמיר ידעי. ראש החטיבה האסטרטגית, אלוף טל קלמן. מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, נציג שב"כ ומפקדים נוספים.

הרמטכ"ל אמר לראשי הרשויות הסובלים מהמתיחות שהתפרצה שוב: "אני רוצה להביע בפניכם את הערכתי הרבה על המנהיגות והחוסן שמפגינים ראשי המועצות והתושבים".

עוד הוסיף: "אנחנו מתמודדים בימים האחרונים עם אירועי אלימות בזירה הפלסטינית במספר גזרות ופועלים להחזרת היציבות והשקט לישובי הדרום. במקביל, אנחנו נערכים באופן מלא לאפשרות של הסלמה או הרחבת המערכה ועוסקים בהכנות הנדרשות לכך".

מוקדם יותר היום דווח כי כוכבי, החליט לבטל באופן סופי את נסיעתו לארצות הברית, זאת בשל ההסלמה בדרום ובירושלים. כוכבי היה אמור לצאת הבוקר לוושינגטון לביקור עבודה רשמי בארצות הברית כאורחו של יושב ראש המטות המשולבים, הגנרל מארק מילי, ולדון עמו בנושא תכנית הגרעין של איראן.

עוטף עזה שיגור רקטה הסלמה בדרום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד