י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
התנהלות בשעת משבר

הדיונים בקבינט נחשפו: ג'ונסון העדיף לראות אלפי מתים

בריטניה כיכבה במשך חודשים ארוכים ברשימת המדינות האדומות בהם מספר המתים מנגיף קורונה שבר שיאים שוב ושוב | כעת, חושף ה"דיילי מייל" את הדיונים שהתנהלו בקבינט הממשלתי ואת התנגדותו העיקשת של רה"מ ג'ונסון להטיל סגר שני על בריטניה 

הדיונים בקבינט נחשפו: ג'ונסון העדיף לראות אלפי מתים
בוריס ג'ונסון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

‏דיווח ב"דיילי מייל": ג'ונסון אמר כי הוא מעדיף לראות "גופות נערמות באלפים מאשר להורות על סגר שני".

במהלך דיונים בקבינט הבריטי שהיו סגורים לתקשורת, ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אמר כי הוא "מעדיף לתת לאלפי גופות להיערם, מאשר לכפות סגר נוסף על הבריטים". מצד ראש הממשלה מכחישים את הדיווח. ראש הממשלה אמר כי זה "סתם עוד שקר". אבל אלה שסיפרו את הדברים ל"דיילי מייל" עומדים על כך כי הוא אמר זאת.

מבקרי ראש הממשלה טוענים כי ניתן היה להימנע מהסגר השלישי בינואר לו היה נכנע ללחץ של שר הבריאות מאט הנקוק, להפוך את הסגר השני לקפדני יותר. ה"דיילי מייל" מציין כי הערותיו של ג'ונסון שעוררו סערה, נאמרו בסוף אוקטובר, כאשר בריטניה נפגעה מגל שני של נגיף הקורונה.

לכאורה, הדברים שפורסמו נאמרו כשג'ונסון הוזהר כי יהיה צורך בחיילים כדי לשמור על בתי חולים המוצפים עם קורבנות קורונה. על פי המדליף ג'ונסון הסכים למגבלות חדשות, אך לדבריו, תסכולו של ג'ונסון הגיע לשיא, לאחר הפגישה המכריעה באוקטובר האחרון, ג'ונסון צעק "לא עוד סגר ** תנו לגופות להיערם באלפים". הוא טען שג'ונסון השתולל וממש קילל.

גורם נוסף המעורה היטב בנעשה אמר: "ראש הממשלה שנא את רעיון הסגר. ג'ונסון אמר כי אין שום הוכחה שזה אפילו עובד". לטענת המקור ג'ונסון אמר "זה נוגד את כל מה שאני נאבק עליו". אבל בסופו של דבר הסגר הוטל לאחר שראש הממשלה היה בדעת מיעוט, המשתתפים האחרים אמרו לו שאין לו ברירה".

באותה פגישה נאמר לראש הממשלה כי אנשים ימותו במסדרונות בתי החולים ובחניוני בתי החולים. נאמר לראש הממשלה שהוא יצטרך לשלוח חיילים לבתי חולים כדי להרחיק אנשים, הוא הוזהר כי זה יראה כמו סרט, וזה יוקרן ברחבי העולם. הוא הוזהר על ידי אחד המשתתפים. "האם זה הדימוי של בריטניה לאחר הברקזיט שהיית רוצה שהעולם יראה? זה יהיה הרסני". לראש הממשלה לא הייתה תשובה, וכאמור הסגר ההדוק הוטל על בריטניה.

בוריס ג'ונסון בריטניה קורונה סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד