י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לא גזעני?

"בעיטות ואגרופים": כתב אישום נגד תוקפי ראש הישיבה

תקיפת ראש ישיבת ההסדר בעיר יפו בשבוע שעבר, גררה אלימות קשה ועימותים בין תושבים ערביים לפעילי ימין | שני התוקפים נעצרו, אך הבוקר בית המשפט הורה על שחרורם בתואנה כי התקיפה לא הייתה על רקע גזעני גרידא | במקביל הוגש כתב אישום 

"בעיטות ואגרופים": כתב אישום נגד תוקפי ראש הישיבה
תקיפת הרב מאלי ביפו צילום: באדיבות המצלם

לבית המשפט הוגש הבוקר (שני) כתב אישום נגד שני אחים תושבי יפו, שנעצרו לפני כשבוע לאחר שתקפו את הרב אליהו מאלי, ראש ישיבת ההסדר 'שירת משה' בעיר ואת מנהל הישיבה. בתחילה, נחשדו השניים כי תקפו את הרב והמנהל על רקע גזעני ומעצרם הוארך, אך בית המשפט הורה על שחרורם בטענה כי המעשה בוצע על רקע קניית נכס מקרקעין.

השניים מואשמים בתקיפה ואיומים של ראש הישיבה והמנהל. מכתב האישום עולה, כי שני האחים החשודים במעשה, הבחינו ברבני הישיבה מסיירים יחד עם בעל נכס מקרקעין לצורך בחינת רכישתו בעיר, ולפיכך דרשו מהם באיומים לעזוב את המקום ותקפו אותם בבעיטות ואגרופים במשך מספר דקות ונמלטו מהמקום.

מהמשטרה נמסר כי "חוקרי תחנת יפו פתחו בחקירה, במסגרתה זיהו תוך פרק זמן קצר את החשודים - שני אחים תושבי יפו בשנות ה-30 לחייהם, ועצרו אותם לחקירה בחשד לתקיפה, בסיומה נכלאו".

כאמור, בתום חקירת המשטרה ובחינה של הפרקליטות, הגישה כעת יחידת התביעות של משטרת ישראל במחוז ת"א כתב אישום נגד שני האחים.

בעקבות התקיפה, נרשמו בשבוע שעבר עימותים בין תושבים מקומיים לכוחות המשטרה, במקביל להפגנת יהודים פעילי ימין שהתקיימה במקום. כמה מאות בני אדם מהגרעין התורני בעיר הגיעו לתמוך ברב שהותקף. לאחר מספר שעות, הגיעו למקום צעירים ערבים, שהחלו לקלל ולאיים על המפגינים. העימותים נמשכו במשך מספר ימים.

יפו ערביי יפו תקיפה בית המשפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד