י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הוגש כתב אישום

בשידור חי ב'טיק-טוק': כך תקפו ערבים חרדי בדרך ל'כותל' | צפו

כתב אישום הוגש נגד צעיר תושב מזרח ירושלים בן 19 בגין עבירות של ניסיון תקיפה ממניע גזעני, גרימת חבלה חמורה ופגיעה בפרטיות| כתב אישום נוסף הוגש נגד קטין בן 17 בגין עבירות של שידול לניסיון תקיפה ממניע גזעני, שידול לגרימת חבלה חמורה, פגיעה בפרטיות ותקיפה ממניע גזעני

בשידור חי ב'טיק-טוק': כך תקפו ערבים חרדי בדרך ל'כותל' | צפו
ערבים תוקפים חרדי צילום: צילום מסך

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בעיר כתבי אישום נגד צעיר תושב מזרח ירושלים בן 19 בגין עבירות של ניסיון תקיפה ממניע גזעני, גרימת חבלה חמורה ופגיעה בפרטיות. כתב אישום נוסף הוגש נגד קטין בן 17 בגין עבירות של שידול לניסיון תקיפה ממניע גזעני, שידול לגרימת חבלה חמורה, פגיעה בפרטיות ותקיפה ממניע גזעני. 

על פי כתבי האישום, שהוגשו באמצעות עו"ד רחל אהרוני-זאבי, ביום 19.4.21 בשעות הבוקר ישב הנאשם על המדרגות הצופות לשער שכם בירושלים. באותה העת ישבו במקום סמוך לנאשם ארבעה קטינים, מתוכם הנאשם הקטין. הנאשם בן ה-19 ניסה פעמיים לפגוע בשני יהודים באמצעות כוס קפה והכל מתוך מניע של גזענות.

מיד לאחר מכן הבחין ביהודי נוסף שצועד לעבר שער שכם. הוא התקדם לעברו והכל בזמן שהנאשם הקטין מעודד אותו בקריאות "יאללה יאללה" ובתנועות ידיים.

במקביל, צילם קטין נוסף את כל המתרחש באמצעות מכשיר הפלאפון שלו, בשידור חי לרשת הטיקטוק והכל בזמן שהנאשם מקפיד להסתכל לעבר המצלמה ולקרוא לעברה קריאות כגון: "צלם את הפנים". על פי כתב האישום, הנאשם הלך לעברו של אדם בעל חזות חרדית, נעמד מולו והשליך לעבר פניו קפה רותח. כתוצאה ממעשיו נגרמה למתלונן כוויה בצוואר. הוא פונה מהמקום באמבולנס כאשר הוא סובל מכאבים עזים, רועד והמום ונזקק לטיפול רפואי.

בנוסף מואשם הקטין בן ה- 17 בתקיפה ממניע גזעני, בגין פגיעה באנשים בעלי חזות יהודית, באחד המקרים נתן הנאשם מכה לראשו של אדם וניסה להעיף את הכיפה שעל ראשו. הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

כתב אישום הכותל המערבי בית המשפט המחוזי טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד