ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
דריכות בעוטף עזה

הקבינט אישר: תגובה צבאית חריפה - אם הירי מהרצועה יתחדש

שרי הקבינט המדיני ביטחוני אישרו הערב לצה"ל להגיב באופן משמעותי נגד ארגוני הטרור ברצועת עזה - במידה והירי לעבר יישובי הדרום יימשך | עם רדת החשיכה, בעוטף עזה נכנסו לדריכות כשההבנה היא שבכל רגע יכולים הפלסטינים לשגר רקטות לעבר היישובים | צה"ל תגבר כוחות

הקבינט אישר: תגובה צבאית חריפה - אם הירי מהרצועה יתחדש
שיגור רקטות מעזה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

הקבינט המדיני ביטחוני דן היום (שני) במצב המתוח ברצועת עזה, אחרי מספר ימים של ירי רקטות בלתי פוסק לעבר יישובי העוטף. במהלך הישיבה החריגה הוצגו לשרים שורה של תכניות פעולה לקראת אפשרות שהירי מהרצועה יתחדש.

מאז שעות הלילה המאוחרות, שורר שקט מתוח ביישובי הדרום, אך התושבים חוששים כי במהלך הערב והלילה תחודש האש. כך או כך, צה"ל כבר תגבר את הגבול בכוחות רבים וכן תוגברו מערכות ההגנה האוויריות. במקביל, הפלסטינים מדווחים על מהומות בגבול הרצועה.

בסויומה של הישיבה, אישרו שרי הקינט להגיב בעוצמה במידה והפלסטינים ישובו לשגר רקטות לעבר יישובי הדרום. מוקדם יותר היום העבירה ישראל מסרים לארגון חמאס דרך המתווכים השונים - כי ירי נוסף יגרור תגובה צבאית משמעותית.

לפי דיווחים, הקבינט הסמיך את ראש הממשלה ושר הביטחון לאפשר לצה"ל לפעול באופן מיידי בעקבות ירי רקטי נוסף. גורמים שמעורים בפרטים דיברו על תגובה "חריפה" ו"משמעותית" נגד ארגוני הטרור ברצועת עזה.

לפנות בוקר הודיעה ישראל לארגון חמאס, כי החליטה לסגור לחלוטין את מרחב הדיג ברצועת עזה, זאת בשל המשך ירי הרקטות לעבר יישובי הדרום. הלילה נורו לפחות שלוש רקטות לעבר העיר שדרות. שתיים מהן יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל. לפני כן נורו שתי רקטות נוספות ואחת נפלה בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב.

בארגון החמאס האשימו את ישראל בהסלמה. "סגירת הים של רצועת עזה בפני דייגים היא פגיעה בוטה בזכויותיהם וסוג של תוקפנות מתמשכת נגד עמנו", נמסר מהארגון. "המדיניות התוקפנית של ישראל כלפי העם הפלסטיני שלנו לא תשבור את רוח העמידה האיתנה שלו או תחליש את זרועו ותגביל את נחישותה. לא נקבל אמצעי הגבלה ולחץ על העם הפלסטיני, וישראל תישא בתוצאות ההתנהגות התוקפנית שלה".

"בתום התייעצות ביטחונית, בעקבות המשך הירי הרקטי מרצועת עזה לעבר שטח ישראל, מודיע הלילה האלוף רסאן עליאן, על סגירה מוחלטת של מרחב הדיג ברצועת עזה", נמסר ממתאם פעולות הממשלה בשטחים. המגבלה נכנסה לתוקף החל מהשעה 6 בבוקר ועד להודעה חדשה.

במתאם פעולות הממשלה מציינים כי ההחלטה התקבלה לאור "פעולות טרור חוזרות ונשנות מצד רצועת עזה נגד אזרחי ישראל בימים האחרונים, אשר מהווים הפרה של הריבונות הישראלית". עוד הוסיפו, כי "חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה כלפי ישראל, והוא יישא בהשלכות לאלימות המופעלת כנגד אזרחי ישראל".

האירועים אמש מגיעים אחרי יממה של שקט. הפלסטינים חידשו אתמול את הירי לעבר עוטף עזה. סמוך לשעה 22:30 הופעלה התרעה בשטח פתוח ורקטה ששוגרה מהרצועה נפלה בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב. תושבים בכמה יישובים בעוטף עזה דיווחו על שמיעת פיצוצים כתוצאה מהירי. מאוחר יותר שוגרה רקטה נוספת שנחתה בשטח הרצועה. במהלך הלילה הופעלה אזעקה בעיר שדרות בעקבות רקטות שנורו אל העיר.

במהלך סוף השבוע נורו מעזה עשרות רקטות לעבר שטח ישראל. בליל שבת תקפו מטוסי חיל האוויר מטרות רבות של ארגון הטרור חמאס ברצועה. יחד עם זאת, צה"ל נמנע מלהגיב לירי שבוצע במוצאי שבת מהרצועה.

 

עזה ירי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד