א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
מתקרבים לממשלת ימין?

7 ימים קריטיים להחזרת המנדט: אלו הם התנאים של סער ונתניהו

נראה כי ישנה היתכנות ממשית להקמת ממשלת ימין יחד עם גדעון סער, בתמורה לוויתור של נתניהו על הבכורה ברוטציה. הוויכוח נסוב סביב השאלה לכמה זמן יורחק נתניהו מראשות הממשלה | סער גם מטיל וטו על בכירים בליכוד שיכהנו כראשי ממשלה ודורש תיקים בכירים לחבריו

7 ימים קריטיים להחזרת המנדט: אלו הם התנאים של סער ונתניהו
נתניהו וסער צילום: יונתן זינדל / מרים אלסטר, פלאש 90

כשנותרו לבנימין נתניהו ימים מעטים להרכבת ממשלה, וכשכבר היה נדמה כי גוש השינוי בהובלת יאיר לפיד קרוב לסגירת ממשלה עם נפתלי בנט וגדעון סער, אמש (שני) עושה רושם שיש תפנית בעלילה ובכל זאת ישנה היתכנות לממשלת ימין, אך כמובן, בתנאי שראש הממשלה בנימין נתניהו מוותר על רצונו להיות ראשון ברוטציה על ראשות הממשלה.

המגמה החלה עם האישור שקיבל נתניהו ממזכירות הליכוד לאגד לתוכה כל מפלגה שתצהיר שתתמוך בו באם נצא לבחירות נוספות, דבר שאמור לתת לבנט עמדת כוח במו"מ מול גוש השינוי, בכך שיקבל עם חבריו שרשרת שריונים בליכוד.

אמש פרסמו יהודה שלזינגר ומתי טוכפלד ב'ישראל היום', כי יו"ר 'תקווה חדשה' גדעון סער הציב תנאים לליכוד שאם ימולאו, הוא ייכנס לממשלת ימין.

לפי הדיווח, סער דורש כי נתניהו יורחק לפחות לשנה וחצי מתפקיד ראש הממשלה, ולאחר מכן יוכל לשוב. נתניהו מצדו מוכן לעזוב את תפקיד ראש הממשלה לשנה אחת בלבד. בסוגיית מי יכהן כראש הממשלה, גדעון סער מטיל וטו על הענקת התפקיד לחברי הליכוד יו"ר הכנסת יריב לוין והשר יובל שטייניץ, הנחשבים כיום למקורבים ביותר לבנימין נתניהו.

סער גם דורש ארבעה תיקים בכירים למפלגתו ובהם הביטחון והחינוך, אך בליכוד לעת עתה מתנגדים. בסוגיית הוטו על יריב לוין ושטייניץ נראה כי בכל מקרה נתניהו מעדיף להעניק את הבכורה ברוטציה לבנט או גנץ ולא למישהו מתוך 'הליכוד'.

בתגובה לפרסום ב'ישראל היום', מפלגת 'תקווה חדשה' של סער מצייצת בחשבון הטוויטר הרשמי כי מדובר ב"פייק ניוז".

בתוך כך, הפרשן עמית סגל מדווח הערב כי בליכוד מבינים שהאופציה היחידה למנוע ממשלת שינוי היא לתת לסער להיות ראשון ברוטציה. כשכעת נותר לראות כיצד יגיב למהלך נפתלי בנט שהציב לו למטרה את כס ראשות הממשלה.

בנוסף, ב'כאן 11' מדווח כי נתניהו מעביר היום מסר ברור לבנט וסער לפיו הוא לא ייתן לשמאל להקים ממשלה, ולצורך כך הוא מוכן לוויתורים כואבים ואף לזוז לשנה מהתפקיד.

בנימין נתניהו גדעון סער נפתלי בנט יריב לוין יובל שטייניץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד