כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
שילם מחיר אישי על חלום חייו

מת התליין המפורסם ששבר שיא גינס עולמי

במצרים "מתאבלים" עד כמה שניתן לכנות זאת כך, על מותו של מי ששבר שיא עולמי בהוצאות להורג במהלך ימי חייו, תפקיד שהיה חלום חייו שהתגשם. הוא הסכים לשלם על כך מחיר אישי כששתי נשותיו עזבו אותו כי לא יכלו לשאת את העובדה שהאיש גודע חיים

מת התליין המפורסם ששבר שיא גינס עולמי
התליין המצרי צילום: צילום מסך

חוסיין קרני עשמאווי, התליין הכי מפורסם במצרים שהוציא להורג 1,070 בני אדם, הלך לעולמו ביממה האחרונה בגיל 74. שתי נשותיו עזבו אותו בגלל התפקיד.

בראיון שהעניק בשנת 2013, אחרי יציאתו לגמלאות, סיפר כי עמוד התלייה היה חלום חייו, אך הוא שילם על כך מחיר אישי: "שתי נשותיי הראשונות סלדו מעבודתי והחליטו להתגרש ממני". כך דיווח רועי קייס ב'כאן 11'. על פי הדיווחים במצרים, הוא מת מהתקף לב.

מאות מתושבי הכפר "מיניה סמאנוד" במחוז דקאליה התאבלו על חוסיין קרני, שהלך לעולמו בשבת, וגופתו נקברה בבית העלמין האזורי.

קרני נולד במחוז גרביה בשנת 1947, וכשהגיע לשלב הגיל המתאים, הוא הגיש בקשה לתפקיד במשטרה, ולאחר שעבר את הבחינות הוא התקבל למשטרה, ואז הוטל עליו לעבוד ברשות בתי הסוהר המצרי.

במהלך השנים הוא ביצע 1,070 עונשי מוות, 20% מהם נשים, שרובן הרגו את בעליהן, והוא נכנס לספר השיאים של גינס כמי שביצע הכי הרבה עונשי מוות ברחבי העולם, החל משנת 1990 ועד ינואר 2011.

עוד דווח, ‏כי היום (שני) הוצאו להורג בתלייה תשעה אנשים המזוהים עם האחים המוסלמים בגין רצח של אנשי כוחות הביטחון ב-2013. מסתבר שחבל התלייה בקהיר עובד שעות נוספות.

תליין מצרים שיא גינס הוצאה להורג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד