כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בעקבות גל המעצרים

מהומות בירושלים: בלשים מחופשים עצרו מפגינים

על רקע המעצרים כנגד מובילי המחאות נגד בניית קו הרכבת בבירה, בעדה החרדית מגדירים את התנהלות המשטרה בפרשת כ"התנכלות" ולפיכך יצאו הערב מאות קיצוניים מקהילות הקנאים להפגין בכמה מוקדים בבירה, הבעירו פחים, חסמו כבישים והתעמתו עם שוטרים. כמה נעצרו

מהומות בירושלים: בלשים מחופשים עצרו מפגינים
הפגנת חרדים בי-ם צילום: ישי ירושלמי, בחדרי חרדים

מאות חרדים קיצוניים מקהילות הקנאים מפגינים הערב (שני) במספר מוקדים במרכז ירושלים, על רקע המעצרים כנגד מובילי המחאות נגד בניית קו הרכבת בבירה. בעדה החרדית מגדירים את התנהלות המשטרה בפרשת כ"התנכלות". ההפגנה החלה סמוך לבניני זופניק בנאומים של רבני העדה החרדית.

מייד לאחר המחאה החלו המפגינים לצעוד על רחוב שטראוס כשהם נושאים שלטים נגד התנהלות המשטרה והעירייה. בדרכם לצומת בר אילן, החלו חלק מהמפגינים להפר את הסדר ולהבעיר פחי אשפה. כוחות גדולים של משטרה פועלים

גורמי בעדה החרדית, טענו כי המשטרה 'פוצצה' את ההפגנה. מהמשטרה נמסר כי "בשעה זאת מתקיימת מחאה סמוך לכיכר השבת בירושלים בה נוטלים חלק עשרות מפגינים שהחלו מפרים את הסדר תוך שחלקם חוסם את ציר התנועה והובערו פחים.

לטענת המשטרה, במהלך פעילות לוחמי האש במקום לכיבוי בעירה, הושלכו אבנים לעבר רכב הכיבוי ונגרם לו נזק. לא נפגעים.

"כוחות משטרה פועלים במקום להשבת הסדר ואיתורם של מעורבים במטרה להביאם לחקירה", הוסיפו במשטרה. קיום ההפגנה פורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים'.

ההפגנה כאמור, על רקע על רקע המאבקים על ציר הרכבת. המשטרה ביצעה במהלך השבועיים האחרונים מספר פשיטות שלוו באלימות ובפריצה לבתים פרטיים באישון ליל. הדבר גרר זעם רב בקרב קהילות במאה שערים.

מהומות בירושלים חרדים קיצונים גל מעצרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד