י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
זעם על המפגינים

מוזיאון אושוויץ: "שימוש בטלאי צהוב נגד חיסונים הוא דעיכה מוסרית"

מפגינים ברחבי בריטניה משתמשים בטלאי הצהוב הידוע לשמצה מהמחנות באושוויץ, כאמצעי התנגדות לחיסונים מפני הקורונה. בדוברות מוזיאון אושוויץ ובארגונים נוספים זועמים על כך ומפרסמים הודעות ומאמרי גינוי; "ילדיהם לא נעקרו מזרועותיהם, הם לא נשחטו, הם לא צריכים לחיות עם הפחד כמו יהודים שזה יכול לקרות שוב"

מוזיאון אושוויץ: "שימוש בטלאי צהוב נגד חיסונים הוא דעיכה מוסרית"
pixapay

דוברות מוזיאון אושוויץ מגנה את הבריטיים שמשתמשים בטלאי הצהוב כאמצעי התנגדות לחיסונים; "להשתמש בטרגדיה של יהודים שסבלו, הושפלו, סומנו בטלאי צהוב, ולבסוף בודדו בגטאות ונרצחו במהלך השואה, בכדי לטעון טיעונים נגד חיסון שמציל חיי אדם הוא סימפטום עצוב לדעיכה מוסרית ואינטלקטואלית".

במאמר חריף נגד מתנגדי חיסונים שפורסם ב'אינדפנדנט' הבריטי נאמר, "העם היהודי נאלץ ללבוש טלאי צהוב על ידי הנאצים - אין לו מקום בהפגנה נגד סגרים, הטלאי הצהוב היה דרך לזהות ולסייע להרג של מיליוני גברים, נשים וילדים יהודים, האם למפגינים נגד הסגר יש מושג כמה הם פוגעים?".

במאמר שמתייחס להפגנות בבריטניה נגד הסגר, בהן ענדו מפגינים טלאי צהוב כהשוואה לזוועות שעברו יהודים בשואה, הוציא את זעמם של רבים, ובמאמר מיוחד ב'אינדפנדנט' יוצאים חוצץ נגד התופעה.

"מפגינים עיצבו לעצמם טלאי צהוב אותו לבשו על בגדיהם, למי שלא מודע לכך, הטלאי הצהוב הוא סמל לדיכוי של מיעוט נרדף, זהו סמל לדיכוי היהודים", נכתב במאמר. עוד נכתב, כי "אותם מפגינים ישובו הביתה, יסירו את הטלאי הצהוב שלהם. הם יחבקו את יקיריהם, ייקחו כוס יין קרה וארוחה חמה, אמבטיה ארוכה, לפני שיכנסו למיטה נוחה".

הנה מה שלא קרה להם, "במוצאי שבת, הם לא ראו את משפחותיהם נלקחות על ידי הרשויות, נעלמות לנצח אחת אחת, הם לא הועמסו למשאיות בקר, הם לא הפכו לשלדים מהלכים שחיים עם כינים ועבדו עד שמתו, ילדיהם לא נעקרו מזרועותיהם, הם לא נשחטו, הם לא צריכים לחיות עם הפחד כמו יהודים שזה יכול לקרות שוב". במאמר נכתב כי הזילות לשואה והשוואת החיסונים לשואה, זה דבר שחייב להיפסק.

קארן פולוק, מנכ"לית הקרן החינוכית לשואה בבריטניה גינתה גם היא את השימוש בטלאי הצהוב ואמרה: "השימוש בתמונות השואה חייב להיפסק".

מארי ואן דר זיל, נשיאת מועצת הצירים של יהודי בריטניה, אמרה גם היא: "אנו נחרדים מהתנהגותם של מפגינים נגד הסגר שבחרו ללבוש טלאי צהובים בהפגנות בסוף השבוע, וביקשו להשוות את מדיניות הממשלה בנושא קורונה להתנהגות של הנאצים לעבר יהודים, השוואה זו פוגעת ביותר ואין לה אחיזה במציאות, אנשים שמפגינים ככה, על חוסר אינטליגנציה בסיסית בכל הנוגע להיסטוריה וגם למדע".

אושוויץ טלאי צהוב מתנגדי חיסון קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד